Dacia pregateste masina electrica!

După un an şi jumătate de pauză în care progresele tehnologice din Uzinele Dacia-Renault de la Mioveni au fost ţinute în spatele uşilor închise, conducerea principalului producător de automobile le scoate la lumină.
La fiecare 55 de secunde o maşină Dacia este finalizată, ceea ce înseamnă aproximativ 1.389 de maşini pe zi pentru cele trei schimburi. Cu actualele capacităţi de producţie, la Mioveni se fabrică anual 340.000 de autovehicule sub brandurile Dacia-Renault. Deşi conducerea Dacia- Renault a avertizat de mai multe ori că există riscul de a părăsi România dacă autostrada Piteşti - Sibiu nu se finalizează, Nicolas Maure a recunoscut că aceste declaraţii au fost o formă de a motiva autorităţile române să răspundă solicitărilor venite de la principalul producător de automobile.

Compania nu părăseşte România

“Nu a fost şi nici nu există o decizie concretă ca Dacia-Renault să părăsească România. Nu sunt nici un fel de discuţii pe această temă. Noi ne dorim cu adevărat ca această uzină să rămână una foarte competitivă, pentru a satisface pieţele noastre foarte diferite”, a spus directorul general Dacia-Renault. Semn că declaraţiile ameninţătoare referitoare la o posibilă plecare a Dacia-Renault din România s-au estompat sunt recentele investiţii care se pregătesc la Mioveni. Sunt mai multe hale goale în care se fac pregătiri intense pentru aducerea unor noi linii de producţie automatizate, anunţate pentru anii următori. Dar automatizarea înseamnă şi disponibilizarea unui număr de angajaţi, care se va face voluntar, în baza unui plan agreat cu sindicatele, nefiind avansat oficial numărul celor care vor părăsi Uzinele Dacia-Renault de la Mioveni. Acum pot fi văzute pe liniile de ansamblare foarte multe maşini cu volan pe dreapta destinate ţărilor din spaţiul Commonwealth, dar şi pentru Cipru şi Malta.

Maşina de 5.000 €, promisiune neonorată

Din păcate, maşina de 5.000 de euro, cu care în 1999 cei de la Renault au afirmat că vor acapara piaţa românească, va rămâne o promisiune neonorată. Autovehiculul de 5.000 de euro se fabrică sub brandul Renault, se numeşte Kwid şi este un mic SUV, dar nu va fi văzut prea curând în România. “Lansarea a fost foarte bine primită. Există deja un decalaj de 6 luni din momentul lansării comenzii până la livrarea produsului. Grupul Renault se gândeşte la alte regiuni posibile pentru acest vehicul, începând cu America de Sud. Pentru Europa nu s-a luat nici o decizie. Chestiunea unei maşini de 5.000 de euro produse în România nu se pune astăzi”, a declarat pentru Libertatea Nicolas Maure, directorul general Dacia Renault.

sursa: libertatea.ro

Comentarii

Certificat Web norton safe web valid rss rogers Revista Presei ziare ziare-pe-net.ro stiri in timp real! ziare ziare.org