banner 2

PNL si PMP Iasi ataca PSD pe tema autostrazii Iasi - Tg.Mures

Liderii ieşeni ai PNL şi PMP susţin, referitor la faptul că Moldova nu va avea autostradă către Transilvania în următorii ani, că PSD arată o ură faţă de Moldova şi că social-democraţii preferă ca regiunea să rămână săracă pentru a obţine mai uşor voturi.

 Copreşedintele PNL Iaşi deputatul Costel Alexe susţine, într-un comunicat de presă, că Masterplanul de Transport elaborat de Guvernul Ponta reprezintă ”un certificat care legalizează subdezvoltarea Moldovei” şi că PSD arată ”o ură şi o continuă discriminare” faţă de această regiune.”Cine sunt cei din spatele acestei campanii? E foarte simplu: PSD şi aliaţii lor. De ce? Pentru că subdezvoltarea continuă a Moldovei înseamnă o sursă continuă de manipulare a populaţiei sărăcite şi o sursă a corupţiei pentru administraţiile pesedizate de 25 de ani”, afirmă deputatul Costel Alexe.

Totodată, el susţine că PSD a blocat sistematic o acţiune coordonată a parlamentarilor din Moldova pentru a se reuşi demararea proiectului.”În situaţia implementării acestui Master Plan General de Transport se va oficializa faptul că într-o sută de ani de la Marea Unire, statul român nu a fost în stare să-şi conecteze regiunile. Este un faliment al Guvernului Ponta instalat în 2012, care şi-a asumat acest lucru. Transformarea porţiunii Paşcani-Bacău în drum expres şi mutarea perspectivei de a începe lucrările la autostrada Ungheni-Târgu Mureş spre 2030 este pur şi simplu un act de condamnare a Iaşiului şi a regiunii”, a declarat copreşedintele PNL Costel Alexe.

La rândul său, preşedintele PMP Iaşi, deputatul Petru Movilă, susţine, tot într-un comunicat, că presiunile venite din partea opoziţiei, a societăţii civile şi a mediului de afaceri la adresa PSD au fost ”apă de ploaie” şi că Moldova rămâne fără legătură rutieră rapidă cu vestul României şi cu Europa.”Comisia Europeană a aprobat un masterplan care nu aduce nimic bun pentru noi, cei din Moldova. Mai grav este că scenariul prezentat drept pesimist şi care implică doar finalizarea autostrăzilor care deja sunt în lucru, pare a fi, scenariul cel mai apropiat de realitate. Cel mai probabil, PSD se va ascunde în spatele eternului motiv al lipsei de fonduri, iar Iaşiul va rămâne şi fără tronsonul Ungheni – Iaşi – Târgu Neamţ”, susţine Petru Movilă.

El consideră că PSD preferă o regiune de nord-est slabă din punct de vedere economic, întrucât ”principalul lor bazin de vot este mai uşor manipulabil atunci când salariile sunt mici şi când, cu câteva promisiuni, poţi obţine încă patru ani de putere”.”Dacă în 2012, Ministerul Finanţelor ar fi avizat studiul de fezabilitate, sunt convins că astăzi am fi discutat de un proiect în lucru”, a precizat el.

”PSD Iaşi este clar dezinteresat de subiect. Gheorghe Nichita a tăiat panglica de prea multe ori la acest proiect, iar ceilalţi membri sunt prea prinşi în luptele interne pentru a conştientiza faptul că ceea ce şefii lor au promis cu surle şi trâmbiţe, în fiecare campanie, nu este decât minciună şi demagogie”, mai spune liderul PMP Iaşi.

Potrivit Masterplanului General de Transport întocmit de Guvern şi aprobat recent la Bruxelles, autostrada Ungheni-Iaşi-Târgu Mureş ar urma să fie finalizată până în anul 2030. În cazul în care Comisia Europeană ar activa clauza de reformă structurală pentru România începând cu anul 2017, tronsonul de autostradă Ungheni-Iaşi-Târgu Neamţ ar urma să fie realizat până în anul 2020.

Comentarii

Certificat Web norton safe web valid rss rogers Revista Presei ziare ziare-pe-net.ro stiri in timp real! ziare ziare.org