Atentie ieseni! Santierul de la pasajul Octav Bancila din Iasi va fi prelungit cu un an. Vezi detalii

 

 

 

Intarzierile cauzate de exproprieri, dar si de realizarea unui proiect in care utilitatile din subteran „nu respectau” schitele primite de proiectantii Pasajului Octav Bancila au dus la decalarea cu un an a termenului de receptie a lucrarilor. Desi pasarela ar fi trebuit sa fie circulabila in toamna lui 2014, vestile bune se amana pana in 2015 pentru iesenii care trebuie momentan sa ocoleasca jumatate de oras pentru a ajunge din Pacurari in Zimbru. 

 

 

„Proiectul tehnic nou a fost in proportie de 99 la suta finalizat. Se fac ultimele verificari de documente si de saptamana viitoare comisia de la Primarie va depune documentatia la Agentia pentru Dezvoltare Regionala Nord-Est. Din cauza reproiectarii pasajului, din nefericire, va trebui sa prelungim termenul, astfel incat, consideram noi, in toamna lui 2015 lucrarea sa fie finalizata si receptionata”, a declarat ieri Sebastian Buraga, purtatorul de cuvant al municipalitatii. Proiectantii spun ca noua schita aduce un plus de calitate pasarelei, dar si cheltuieli in plus. 

 

„Solutia tehnica a fost modificata pentru ca trebuie relocata o conducta de un metru diametru a celor de la ApaVital, pe partea dinspre Pacurari. Ei cu lucrarile pe care le-au avut au intervenit peste santierul pasarelei. Din acest motiv, s-a schimbat si solutia pentru rampe. Initial erau prevazute a fi umplute cu pamant, solutia aleasa initial fiind una mai ieftina, pentru ca exista o limitare de buget. Solutia actuala, cu piloni de sustinere a unui cadru metalic este si mai estetica, si mai durabila. Reproiectarea a permis ajustarea solutiei tehnice initiale si pentru ca s-au obtinut economii in urma licitatiilor organizate”, a explicat Claudia Stoica, expertul cu care colaboreaza firma de proiectare Expert Proiect 2002.

 

Urmeaza traversarea caii ferate

 

Reprezentantii Conest, firma care gestioneaza santierul Pasarelei, au precizat ca lucrarile sunt in grafic, avand in vedere reproiectarea, dar si problemele cauzate de relocarea utilitatilor care nu apareau initial in documentatia pe care o primisera la inceperea lucrarilor. „A mai fost ridicat un tablier in apropiere de calea ferata. Urmeaza ca luna aceasta, la final, cel mai probabil, sa realizam si montarea tablierelor peste liniile CFR, astfel ca lucrarea prinde contur. O parte dintre ele au fost deja duse pe santier, o parte le avem pe stoc”, a precizat Irinel Tofan, director in cadrul Conest. Potrivit celor de pe santier, lucrarile la ultimul radier al pasarelei sunt aproape gata. In ceea ce priveste lucrarile pentru montarea tablierelor peste calea ferata, acestea ar urma sa fie realizate noaptea, in intervalul 7 – 20 iulie, cu o macara de 350 de tone, fiind insa necesara oprirea circulatiei trenurilor pentru scurte perioade pentru a fi asigurata manipularea tablierelor in siguranta.

 

Potrivit constructorilor, tablierele care traverseaza deja strada Canta vor reprezenta baza pe care va fi realizata armatura de fier beton peste care va fi turnat asfaltul pentru cele doua benzi de circulatie si a aleilor pietonale late de un metru de pe fiecare sens de mers dinspre Pacurari spre rondul dinspre  Zimbru. Valoarea proiectului este in acest moment de circa 58 de milioane de lei si include reabilitarea mai multor strazi, valoarea proiectului urmand a fi ajustata odata cu reproiectarea lucrarilor.

 

 

bzi.ro

 

 

 

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

ARTICOL PRECEDENT

Un accident s-a produs in dreptul benzinariei OMW din Bucium, Iasi, marti 1 iulie 2014. Vez detalii

URMĂTORUL ARTICOL

Ieseni, atentie la albine! Un barbat din Iasi a murit din cauza unei intepaturi

Ultimele știri de la Actualitate