cfr-marfa-privatizare

CFR Marfa va fi privatizat! Relu Fenechiu vrea sa negocieze stergerea din pix a datoriilor istorice pe care compania le are catre bugetul statului

Privatizarea CFR Marfă a fost aprobată în şedinţa de marţi a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT). Compania de transport va fi vândută unui investitor strategic, garanţia de participare fiind de 10 milioane de euro, au explicat reprezentanţii guvernului.
Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor, a precizat că executivul negociază cu Comisia Europeană ştergerea datoriilor pe care CFR Marfă le are către bugetele statului şi către compania de infrastructură CFR SA.
„Noi avem discuţii cu Comisia Europeană pentru anularea datoriilor CFR Marfă către bugetul de stat, pentru tranformarea lor în acţiuni. Cele mai mari datorii ale companiei sunt către bugetul de stat, către CFR SA şi către bugetul asigurărilor sociale. Modul în care să curăţăm această companie de datorii va fi analizat împreună cu consultanţii”, a declarat ministrul.
Fenechiu a mai precizat că „testul investitorului privat prudent” va trebui aprobat de Comisia Europeană, iar evaluarea şi stabilirea valoarii de piaţă a companiei se vor face ulterior.
„Garanţia de participare va fi de 10 milioane de euro ca să nu mai avem niciun fel de surprize”, a declarat premierul Victor Ponta la ieşirea din şedinţa CSAT.
Strategia de privatizare a companiei va fi adoptată în şedinţa de miercuri a guvernului, a precizat ministrul Finanţelor Daniel Chiţoiu.
„Este vorba despre o privatizare cu un investitor strategic, cu o garanţie de participare de 10 milioane de euro, să nu mai avem participanţi de calibrul Oltchim şi de asemenea va fi în plic închis”, a precizat Chiţoiu.
Ministrul Finanţelor a precizat că desemnarea câştigătorului se va face până la jumătatea lunii iunie, conform calendarului agreat cu organismele internaţionale.
CFR Marfă are un capital de 56 milioane euro, active din bilanţ de circa 300 milioane euro, datorii de 450 milioane euro şi pierderi anuale de 50 milioane euro.
Privatizarea CFR Marfă face parte din măsurile asumate de guvern în acordul preventiv încheiat cu Fondul Monetar Internaţional (FMI) în 2011.
Privatizarea CFR Marfă a fost aprobată în şedinţa de marţi a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT). 

Privatizarea CFR Marfă a fost aprobată în şedinţa de marţi a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT). Compania de transport va fi vândută unui investitor strategic, garanţia de participare fiind de 10 milioane de euro, au explicat reprezentanţii guvernului.
Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor, a precizat că executivul negociază cu Comisia Europeană ştergerea datoriilor pe care CFR Marfă le are către bugetele statului şi către compania de infrastructură CFR SA.
„Noi avem discuţii cu Comisia Europeană pentru anularea datoriilor CFR Marfă către bugetul de stat, pentru tranformarea lor în acţiuni. Cele mai mari datorii ale companiei sunt către bugetul de stat, către CFR SA şi către bugetul asigurărilor sociale. Modul în care să curăţăm această companie de datorii va fi analizat împreună cu consultanţii”, a declarat ministrul.
Fenechiu a mai precizat că „testul investitorului privat prudent” va trebui aprobat de Comisia Europeană, iar evaluarea şi stabilirea valoarii de piaţă a companiei se vor face ulterior.
„Garanţia de participare va fi de 10 milioane de euro ca să nu mai avem niciun fel de surprize”, a declarat premierul Victor Ponta la ieşirea din şedinţa CSAT.
Strategia de privatizare a companiei va fi adoptată în şedinţa de miercuri a guvernului, a precizat ministrul Finanţelor Daniel Chiţoiu.
„Este vorba despre o privatizare cu un investitor strategic, cu o garanţie de participare de 10 milioane de euro, să nu mai avem participanţi de calibrul Oltchim şi de asemenea va fi în plic închis”, a precizat Chiţoiu.
Ministrul Finanţelor a precizat că desemnarea câştigătorului se va face până la jumătatea lunii iunie, conform calendarului agreat cu organismele internaţionale.
CFR Marfă are un capital de 56 milioane euro, active din bilanţ de circa 300 milioane euro, datorii de 450 milioane euro şi pierderi anuale de 50 milioane euro.
Privatizarea CFR Marfă face parte din măsurile asumate de guvern în acordul preventiv încheiat cu Fondul Monetar Internaţional (FMI) în 2011.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

ARTICOL PRECEDENT

Reprezentantii Ikea recunosc ca vor sa construiasca un nou magazin in Romania, dar nu garanteaza ca acesta va fi construit la Iasi

URMĂTORUL ARTICOL

Un iesean, Cezar El-Nazli, elev al Colegiului National din Iasi, se numara printre castigatorii concursului Google Code-In 2012

Ultimele știri de la Actualitate