Şefii de la societatea ApaVital au fost puşi la zid de edilii din Primărie. Oficialii au somat public modul în care societatea de apă lucrează în oraş, atât pe intervenţiile punctuale, cât şi pe proiectul european de modernizare a reţelei de apă şi canalizare.
Edilii susţin că străzi recent asfaltate de Primărie sunt distruse prin intervenţiile neanunţate ale ApaVital, lucrări care durează foarte mult şi nu aduc străzile într-o stare practicabilă. „Legat de implementarea pe POS Mediu pe apă şi canalizare, un proiect absolut necesar pentru municipiu, în unele situaţii este foarte ineficient coordonat. Au apărut două săpături masive pe strada Arcu şi pe strada Muzicescu. Imediat după ce noi ne-am chinuit cu nervi şi sute de întâlniri să terminăm la timp, ei şi-au amintit că există conducte care nu sunt conectate. Mi se pare de-a dreptul incredibil“, a declarat viceprimarul Mihai Chirica. Conform acestuia, echipele de la ApaVital urmează să lucreze şi pe bulevardul Anastasie Panu care a fost modernizat prin fonduri europene. Societatea de apă ar urma să facă o legătură între conducta care se opreşte în faţa Palatului Culturii şi capătul dinspre Tribunal. De asemenea, şi străzile Clopotari şi Libertăţii au fost sparte recent din cauza unei intervenţii la reţele. Conducerea ApaVital a refuzat să comenteze criticile care au venit din partea municipalităţii. Reprezentanţii firmei au transmis însă că toate lucrările pe care le derulează vizează oricum conductele aflate în proprietatea Primăriei. Mai mult, şantierele majore au fost deschise după ce municipalitatea a emis autorizaţie de construire, fiind informată astfel atât de grafic, cât şi de zonele afectate. „ApaVital înlocuieşte conducte care se află în proprietatea Primăriei. Toate aspectele tehnice trebuie să le facă cel care coordonează lucrările. Dacă se greşeşte se dau amenzi, dacă nu, înseamnă că se lucrează corect. În general se lucrează în baza unor autorizaţii de construire. Proiectele se corelează, când primăria ne cere să facem ceva pe proiectele lor, noi intervenim. La avarii apar conductele comunităţii şi suntem nevoiţi să intervenim“, a spus Răzvan Manolache, purtătorul de cuvânt al ApaVital.
„Am cerut în regim de urgenţă astuparea şanţurilor“
Conflictul deschis dintre cele două instituţii îi lasă pe şoferi fără maşini. Şantierul deschis în zona Bucium este cel mai concludent exemplu. Constructorul derulează lucrări din dreptul cartierului de vile I.C. Brătianu până la pasajul Bucium, porţiune pe care a distrus complet prima bandă de mers. Şoferii pot circula din dreptul reprezentanţei Peugeot până la baza pasajului Bucium, dar tronsonul de stradă este cu piatră, astfel că şoferii îşi rup maşinile de fiecare dată când trec către oraş. Mai mult, traficul este restricţionat în fiecare zi, muncitorii mutând benzile în zona de şantier pentru a permite utilajelor să lucreze. Şoferii au rămas doar cu o singură bandă pe sens, de cele mai multe ori fiind blocaje şi pe porţiunile libere. Oficialii de la ApaVital care monitorizează lucrarea au anunţat că şantierul va fi închis abia în luna aprilie anul viitor. Şantierul va fi conservat pe timp de iarnă cu piatră pe stradă, în loc de asfalt, banda distrusă de lucrări urmând să fie complet refăcută abia în primăvară. Şefii din Primărie susţin că vor interveni cu propriile echipe pentru a pune asfalt provizoriu până în iarnă. „Avem două puncte în oraş care ne dor foarte tare: strada Bucium unde am notificat de o sută de ori până acum ca între pasaj şi traseul către Trei Sarmale să fie trecut în compactare. Nici până acum nu s-a ajuns la compactare. Probabil vom face o asfaltare de urgenţă ca să putem parcurge iarna, dar nu e o modalitate profesionistă de a proceda. Plus strada Toma Cozma care acuşi devine impracticabilă în unele sectoare. Am cerut în regim de urgenţă astuparea şanţurilor“, a mai spus viceprimarul Chirica.
ziaruldeiasi.ro