Deputatul Petru Movila: Autostrada + drum expres=Iasi – Tg. Mures. Sau faza cand nimeni nu mai intelege nimic

De multe ori constatam ca guvernantii dau dovada de o abilitate care se dezvolta in momentul in care calca in holul Guvernului  Romaniei:  incurca atat de mult lucrurile, incat nimeni nu mai intelege nimic.
Despre autostrada Iasi – Tg. Mures se discuta de mai bine de opt ani. Pana la inceputul lui 2012, lucrurile poate au mers mai greu, dar cei mai importanti pasi, din punct de vedere birocratic se facusera: studiul de fezabilitate si includerea autostrazii in reteaua TENT Core.
Dupa ce Ponta a preluat guvernarea, din cel mai important proiect de infrastructura al Moldovei s-a ales praful: a fost mutat de al un minister la altul, CNADNR s-a plimbat si ea tot de la ministru la altul, costul final era diferit de la un ministru la altul, si fiecare parte implicata anunta ziua, binenteles diferita, pentru inceperea lucrarilor. 
Astazi, cand ne aflam in punctul cel mai important din 2012 pana in prezent – conturarea Masterplanului de Transport, constatam ca ni s-au dat atatea date contradictorii incat nu se mai intelege nimeni cu nimeni. In plus, aflam ca ultima varianta a ministrilor ne ofera o struto-camila: autostrada si drum expres. 
In raspunsul pe care l-am primit de la Comisia Europeana la o intrebare pe care a adresat-o europarlamentarul Sigfried Muresan la rugamintea mea, Violeta Bulc, comisarul care se ocupa de partofoliul de Transporturi a transmis ca „decizia privind standardul constructiei, ca drum expres sau ca autostrada, apartine autoritatilor nationale. Totusi, alegerea intre drum expres si autostrada ar trebui sa fie evaluata minutios si justificata de catre autoritatile romane, tinand seama de geometria rutiera si de estimarile traficului”, se arata in raspunsul primit, atasat in mail.
Cred ca este momentul ca iesenilor si pascanenilor, deopotriva, sa le fie explicate cateva lucruri. Suntem tratati cu condescendenta desi suntem direct implicati si afectati de ceea ce se decide la Bucuresti.
Solicit factorilor de decizie de la nivel central, pentru ca de la nivel local sunt depasiti de situatie, sa ne raspunda la urmatoarele intrebari:
1. S-au vechiculat cateva sume in ceea ce priveste acest proiect.  Pentru Iasi – Tg.Mures ca drum expres a fost dat publicitatii un cost de 4,1 miliarde de Euro. Ce a stat la baza acestei analize financiare?
2. Intr-un raspuns primit de la Dan Sova, acesta a sustinut ca autostrada Iasi – Tg. Mures costa 4,5 miliarde de Euro. De ce diferenta intre cele doua este atat de mica, si de ce se merge pe ultima varianta de drum expres si autostrada?
3. Care este costul real al proiectului Iasi – Tg. Mures drum expres si autostrada?
4. Ce se intampla cu licitatiile care sunt in curs de desfasurare pentru studiile tehnice ale celor trei tronsoane?
5. Cine raspunde pentru cele mai bine de o suta de milioane Euro pierdute, costul studiului de fezabilitate pentru autostrada Iasi – Tg. Mures?
6. Care sunt sursele de finantare pentru acest proiect nou?
7. Care este argumentatia Guvernului  si Ministerului Transporturilor de modificare a unor tronsoane de autostrada in drumuri expres? Au fost negociate modificarile cu CE, in conditiile in care in reteaua TENT face referire la autostrada Iasi – Tg. Mures?
8. Preturile proiectului de infrastructura au respectat standardele de cost aflate in vigoare?
9. Unde au depus colegii de la PSD si PNL lista de semnaturi pentru sustinerea autostrazii si care este raspunsul primit de acestia de la sefii lor?
 

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

ARTICOL PRECEDENT

O biblioteca din Iasi, pe locul doi in topul celor mai frumoase din lume

URMĂTORUL ARTICOL

Zaharul brun vs zaharul brut. Tu stii care e diferenta?

Ultimele știri de la Comunicate de presa