Au ieșit la iveală informații noi în cazul imploziei submarinului care a avut loc în Oceanul Atlantic, în urma unei expediții eșuate către epava Titanicului. Rob McCallum, un fost consilier al companiei Ocean Gate, a dezvăluit detalii importante despre ultima scufundare fatală a submarinului Titan într-un raport recent.
Potrivit dezvăluirilor sale, submarinul Titan al companiei OceanGate a lansat balastul și a încercat să urce la suprafață cu doar câteva momente înainte de implozie, în Oceanul Atlantic.
„Am primit raportul imediat după eveniment – mult înainte de termenul limită – că submarinul se apropia de adâncimea de 3.500 de metri”, a declarat Rob McCallum, fostul consultant al Ocean Gate, într-un interviu acordat The New Yorker.
Submersibilul Titan și-a pierdut contactul cu nava-mamă pe 18 iunie, la aproximativ o oră și jumătate de la începerea călătoriei, în timp ce transporta cinci persoane spre epava Titanicului, aflată la o adâncime de aproximativ 4.000 de metri sub apă.
Autoritățile continuă investigațiile privind implozia și nu se știe în prezent cât de conștienți erau cei cinci pasageri de pericolul iminent sau dacă au fost avertizați în prealabil cu privire la eșecul submarinului.
Rob McCallum este co-fondatorul companiei de expediții de aventură EYOS Expeditions și are o vastă experiență în scufundări la adâncimi mari, inclusiv la epava Titanicului. Cu toate acestea, spre deosebire de submarinul Titan, nava sa a obținut aprobările necesare pentru a atinge adâncimi extreme din partea societății de clasificare marină DNV.
Trebuie menționat că, în 2015, OceanGate a anunțat construirea primului lor submarin, în colaborare cu Laboratorul de Fizică Aplicată al Universității din Washington. Cu toate acestea, a fost în mare parte o reparație cosmetică și electrică.
Submersibilul de bază, numit Lula, fusese construit anterior de Lahey și partenerii săi pentru o organizație nonprofit portugheză de cercetare marină cu aproape două decenii în urmă. Acesta avea o carcasă sub presiune în formă de capsulă, realizată din oțel, cu o fereastră mare acrilică la un capăt. A fost conceput să nu depășească o adâncime de cinci sute