anunt_important_educatie

Evaluari-pilot la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a se vor desfasura in intervalul 9 – 22 mai, in peste 200 de scoli, iar de anul viitor aceste evaluari vor fi organizate la nivel national, asa cum prevede Legea Educatiei

Ordinele de ministru privind metodologiile care vizează evaluările ce decurg din Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011 au fost publicate în 23 ianuarie pe site-ul Ministerului Educaţiei.
În anul şcolar în curs, evaluările la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a se vor desfăşura în perioada 9 – 22 mai, prin pilotare pe un eşantion de elevi stabilit la nivel naţional, a spus Remus Pricopie.
Au fost incluse în pilot câte 86 de şcoli pentru clasele a II-a şi a VI-a, respectiv 136 şcoli pentru clasa a IV-a. Eşantionul a fost realizat de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), astfel încât fiecare tip de evaluare să fie administrat în unităţi de învăţământ distincte”, a precizat ministrul Educaţiei.
Calendarul evaluărilor-pilot are următoarea configuraţie:
9 şi 10 mai – evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a
15 mai – evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a
22 mai – evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a
Potrivit lui Pricopie, activitatea de pilotare vizează instrumentele de evaluare şi procedurile de organizare a acestor evaluări, şi nu măsuri punitive.
Testele care vor fi administrate, precum şi baremele de corectare aferente, sunt elaborate de către CNEE.
Testele de la clasa a II-a conţin două secţiuni: prima vizează competenţele de receptare-producere a mesajelor, în vreme ce a doua abordează competenţe de matematică. Rezultatele obţinute la evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a sunt valorificate prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea lor în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor/tutorilor legal instituiţi asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.
Evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a va include următoarele discipline: limba română, limba maternă – pentru elevii care studiază în limbile minorităţilor naţionale – şi matematică. Evaluarea nu se finalizează printr-o notă sau printr-un calificativ sumativ. Rezultatele evaluării contribuie la realizarea unui scor mediu naţional al performanţelor elevilor pe competenţele fundamentale şi sunt utilizate de CNEE pentru realizarea unor studii şi cercetări de diagnoză a sistemului de învăţământ primar.
Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a are ca scop optimizarea învăţării, elaborarea, acolo unde este cazul, a planurilor individualizate de învăţare şi pre-orientarea şcolară către un anumit tip de liceu. Testele conţin două secţiuni corespunzătoare probelor transdisciplinare evaluate: limbă şi comunicare, respectiv matematică şi ştiinţe, a mai explicat ministrul.
Ministrul Educaţiei Remus Pricopie a declarat, duminică, la o emisiune TV, că vor fi organizate evaluări, de tipul celei naţionale de la sfârşitul clasei a VIII-a, şi la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, începând cu următorul an şcolar.
„Noi vedem rezultatele de la sfârşitul calsei a VIII-a în condiţiile în care nu există nicio evaluare până la sfârşitul clasei a VIII-a, semnificativă, şi ne mai uităm la bacalaureat, care reprezintă iar rezultatul după patru ani”, a spus ministrul Educaţiei, arătând că ar trebui făcute „aceste măsurători” şi „pe traseu”.
Întrebat dacă rezultatele acestor evaluări vor conta pentru media elevului, Pricopie a răspuns că, anul viitor, va porni de la premisa că nu ar trebui să conteze.
El a precizat că nu crede că aceste rezultate ar trebui luate în calcul, decât „dacă se doreşte bonificarea elevului, adică elevul care a avut un rezultat foarte bun să primească o notă maximă în catalog”.
anunt_important_educatie
anunt_important_educatieÎn anul şcolar în curs, evaluările la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a se vor desfăşura în perioada 9 – 22 mai, prin pilotare pe un eşantion de elevi stabilit la nivel naţional, a spus Remus Pricopie.

anunt_important_educatie

În anul şcolar în curs, evaluările la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a se vor desfăşura în perioada 9 – 22 mai, prin pilotare pe un eşantion de elevi stabilit la nivel naţional, a spus Remus Pricopie.

Au fost incluse în pilot câte 86 de şcoli pentru clasele a II-a şi a VI-a, respectiv 136 şcoli pentru clasa a IV-a. Eşantionul a fost realizat de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), astfel încât fiecare tip de evaluare să fie administrat în unităţi de învăţământ distincte”, a precizat ministrul Educaţiei.

Calendarul evaluărilor-pilot are următoarea configuraţie:

9 şi 10 mai – evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a
15 mai – evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a
22 mai – evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a

Potrivit lui Pricopie, activitatea de pilotare vizează instrumentele de evaluare şi procedurile de organizare a acestor evaluări, şi nu măsuri punitive.

Testele care vor fi administrate, precum şi baremele de corectare aferente, sunt elaborate de către CNEE.
Testele de la clasa a II-a conţin două secţiuni: prima vizează competenţele de receptare-producere a mesajelor, în vreme ce a doua abordează competenţe de matematică. Rezultatele obţinute la evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a sunt valorificate prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea lor în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor/tutorilor legal instituiţi asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.

Evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a va include următoarele discipline: limba română, limba maternă – pentru elevii care studiază în limbile minorităţilor naţionale – şi matematică. Evaluarea nu se finalizează printr-o notă sau printr-un calificativ sumativ. Rezultatele evaluării contribuie la realizarea unui scor mediu naţional al performanţelor elevilor pe competenţele fundamentale şi sunt utilizate de CNEE pentru realizarea unor studii şi cercetări de diagnoză a sistemului de învăţământ primar.

Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a are ca scop optimizarea învăţării, elaborarea, acolo unde este cazul, a planurilor individualizate de învăţare şi pre-orientarea şcolară către un anumit tip de liceu. Testele conţin două secţiuni corespunzătoare probelor transdisciplinare evaluate: limbă şi comunicare, respectiv matematică şi ştiinţe, a mai explicat ministrul.

Ministrul Educaţiei Remus Pricopie a declarat, duminică, la o emisiune TV, că vor fi organizate evaluări, de tipul celei naţionale de la sfârşitul clasei a VIII-a, şi la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, începând cu următorul an şcolar.
„Noi vedem rezultatele de la sfârşitul calsei a VIII-a în condiţiile în care nu există nicio evaluare până la sfârşitul clasei a VIII-a, semnificativă, şi ne mai uităm la bacalaureat, care reprezintă iar rezultatul după patru ani”, a spus ministrul Educaţiei, arătând că ar trebui făcute „aceste măsurători” şi „pe traseu”.

Întrebat dacă rezultatele acestor evaluări vor conta pentru media elevului, Pricopie a răspuns că, anul viitor, va porni de la premisa că nu ar trebui să conteze.
El a precizat că nu crede că aceste rezultate ar trebui luate în calcul, decât „dacă se doreşte bonificarea elevului, adică elevul care a avut un rezultat foarte bun să primească o notă maximă în catalog”.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

ARTICOL PRECEDENT

Trei femei deghizate in calugarite au fost arestate pe aeroportul din insula San Andreas din Columbia pentru trafic de droguri

URMĂTORUL ARTICOL

Autostrada in desert! Autostrada Terim traverseaza Desertul Taklamakan, are o lungime de 552 km si a fost finalizata in numai doi ani

Ultimele știri de la Social

Scandal la UAIC Iasi

Conducerea celei mai prestigioase institutii de invatamant superior din Iasi a luat o decizie radicala in