andrei_luca_popescu

Experimentul Fenechiu: trenul de 350 de jandarmi-putere

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a reuşit astăzi o performanţă rară în istoria post-decembristă a României: la presiunea sa, un tren a reuşit să atingă viteza medie de 84 de kilometri la oră, pe ruta Bucureşti-Constanţa. Mai pe româneşte, nu doar că trenul respectiv a făcut doar 2 ore şi 40 de minute pe traseul de 225 de kilometri, ci a ajuns mai devreme cu trei minute.
Inginerii feroviari din Europa nu sunt impresionaţi? Cei din China sau Japonia se strică de râs? Inginerii români mormăie în bărbi că atât durează în mod normal acest traseu? Ignoranţi. Ca orice ingineri, ei nu pun lucrurile în context. Trenul Bucureşti-Constanţa făcea până acum 5 ore, iar liberalul Fenechiu chiar merită aplauze.
Întărâtat de provocarea colegilor de la emisiunea “După 20 de ani”, de la Pro TV, ministrul Fenechiu a pus un pariu istoric. Cu sine, cu România, cu obraznicii jurnalişti. Scot Bucureşti-Constanţa sub trei ore, pe calea ferată. Un fel de liniuţă şoferistică la semaforul Gării de Nord. A reuşit. Deci se poate. Bonus electoral şi de partid: a reuşit de 1 Mai, când tot românul dă iama la mare, spre Constanţa. Inginerii vor vrea să ştie cum s-a atins această performanţă.
Ei bine, nu a fost uşor. În colaborare cu ministrul Radu Stroe, colegul său liberal de la Afaceri Interne, Relu Fenechiu a inventat jandarmul-putere. Cu puterea a 350 de băieţi vânjoşi de la Jandarmeria Română, trenul Bucureşti-Constanţa a duduit pe şine în sub trei ore. L-au împins, l-au tractat, este acesta un experiment militar produs de coabitarea Ponta-Băsescu, vor fi fremătând de curiozitate inginerii şi specialiştii într-ale căilor ferate?
Nu, domnilor, jandarmii doar au făcut pe dracu-n patru şi i-au domolit pe hoţii de fier vechi care trăiesc de pe urma pieselor şi bucăţilor de şină furate de pe linia de tren spre Marea Neagră. Nu au păzit de-a lungul căii ferate, nu fiţi naivi, a zâmbit cocoşeşte Relu Fenechiu, la dezvăluirea metodei sale demne de salonul de inventică de la Geneva. Timp de vreo trei săptămâni, jandarmii au luat la puricat centrele de colectare a fierului vechi de pe traseu, or fi luat la dezmierdat şi niscaiva hiene care se hrănesc zilnic din cadavrul căilor ferate româneşti şi treaba a fost gata. Şinele şi instalaţiile au mers unse, iar trenul Bucureşti-Constanţa a spart recordul.
Ca la orice minune tehnică, a mai fost şi o atingere de geniu. Pentru că sistemul electronic automat de coordonare a căii ferate nu mai merge, Relu Fenechiu a pus nişte băieţi mai cu şcoală de la CFR să stea atenţi, pe fază, şi să apese butoanele de comandă manuală, ca să coordoneze toată încrengătura de şine, macazuri şi semnale feroviare. Păi altfel cum să scoţi 84 la oră, când toate cablurile şi măruntaiele de cupru de pe calea ferată a ajuns la fier vechi, bobinat de hiene?
Practic, în aceste zile s-a născut o nouă armă în rândurile autorităţilor militarizate din România: Jandarmul-putere. El ar putea să fie botezat şi jandarmul ferat sau luptătorul de la Gruparea Mobilă “Material Rulant”.
Prin extensie, Dan Şova, ministrul Marilor Proiecte Naţionale ar putea să dezvolte un Serviciu de Intervenţie Rapidă în care jandarmi-putere sau jandarmi-feraţi să fie antrenaţi în trupe de elită: luptătorii fier-beton, divizia Autostrăzi.
În salopete portocalii, trăsnind a asfalt fierbinte, înarmaţi feroce cu aparate de geodezie şi care să descindă din buldozere şi excavatoare. Sub grija lor, autostrăzile României vor înflori. Cum o fi făcut herr Şova, se vor întreba inginerii germani? Când îţi bat mascaţii-n geamul barăcii de pe şantier sau în uşa biroului de la minister, altfel merge proiectarea şi executarea kilometrilor de autostradă, va răspunde şugubăţ tânărul Şova. Autobahn-ul nemţilor va fi doar un văr de la ţară al autostrăzilor româneşti.
Din păcate, experimentul istoric Fenechiu durează până pe 7 mai, cât să se întoarcă şi românii de la mare cu trenul de mare viteză, în sub trei ore. Jandarmii-putere nu sunt plătiţi pentru această activitate, iar băieţii deştepţi de la CFR, care apasă pe butoane la ţanc, ca să ţină locul pieselor de cupru furate din sistemul electronic automat se vor duce şi ei la treburile lor mundane, de ceferişti. După aceea, e treaba şefului ăl mare, Victor Ponta, să dea banii din buget şi să schimbe legea în aşa fel ca jandarmul-putere să devină un bun naţional şi să asigure permanent bunul mers al trenurilor.
Nu fiţi răi, a mustăcit ministrul Relu Fenechiu jurnaliştilor, când a anunţat recordul de astăzi, în conferinţă de presă. E greu, domnule ministru. Ne dorim ca vremurile lui Nicolae Ceauşescu, care făcea agricultură cu Armata şi construcţii de mari proiecte naţionale cu puşcăriaşii să rămână doar material didactic şi subiect desuet de cinematografie. Noi, cetăţenii, ştim că un tren în 2013 bate viteza unei Dacii 1310 întreţinute în şura bunicilor, dar apreciem că şi Guvernul este la curent cu aceste evoluţii ale tehnicii. În rest, vorba şefului dumneavoastră de la Guvern, “e doar balet de Paşte”.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a reuşit astăzi o performanţă rară în istoria post-decembristă a României: la presiunea sa, un tren a reuşit să atingă viteza medie de 84 de kilometri la oră, pe ruta Bucureşti-Constanţa.

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a reuşit astăzi o performanţă rară în istoria post-decembristă a României: la presiunea sa, un tren a reuşit să atingă viteza medie de 84 de kilometri la oră, pe ruta Bucureşti-Constanţa. Mai pe româneşte, nu doar că trenul respectiv a făcut doar 2 ore şi 40 de minute pe traseul de 225 de kilometri, ci a ajuns mai devreme cu trei minute.

Inginerii feroviari din Europa nu sunt impresionaţi? Cei din China sau Japonia se strică de râs? Inginerii români mormăie în bărbi că atât durează în mod normal acest traseu? Ignoranţi. Ca orice ingineri, ei nu pun lucrurile în context. Trenul Bucureşti-Constanţa făcea până acum 5 ore, iar liberalul Fenechiu chiar merită aplauze.

Întărâtat de provocarea colegilor de la emisiunea “După 20 de ani”, de la Pro TV, ministrul Fenechiu a pus un pariu istoric. Cu sine, cu România, cu obraznicii jurnalişti. Scot Bucureşti-Constanţa sub trei ore, pe calea ferată. Un fel de liniuţă şoferistică la semaforul Gării de Nord. A reuşit. Deci se poate. Bonus electoral şi de partid: a reuşit de 1 Mai, când tot românul dă iama la mare, spre Constanţa. Inginerii vor vrea să ştie cum s-a atins această performanţă.

Ei bine, nu a fost uşor. În colaborare cu ministrul Radu Stroe, colegul său liberal de la Afaceri Interne, Relu Fenechiu a inventat jandarmul-putere. Cu puterea a 350 de băieţi vânjoşi de la Jandarmeria Română, trenul Bucureşti-Constanţa a duduit pe şine în sub trei ore. L-au împins, l-au tractat, este acesta un experiment militar produs de coabitarea Ponta-Băsescu, vor fi fremătând de curiozitate inginerii şi specialiştii într-ale căilor ferate?

Nu, domnilor, jandarmii doar au făcut pe dracu-n patru şi i-au domolit pe hoţii de fier vechi care trăiesc de pe urma pieselor şi bucăţilor de şină furate de pe linia de tren spre Marea Neagră. Nu au păzit de-a lungul căii ferate, nu fiţi naivi, a zâmbit cocoşeşte Relu Fenechiu, la dezvăluirea metodei sale demne de salonul de inventică de la Geneva. Timp de vreo trei săptămâni, jandarmii au luat la puricat centrele de colectare a fierului vechi de pe traseu, or fi luat la dezmierdat şi niscaiva hiene care se hrănesc zilnic din cadavrul căilor ferate româneşti şi treaba a fost gata. Şinele şi instalaţiile au mers unse, iar trenul Bucureşti-Constanţa a spart recordul.

Ca la orice minune tehnică, a mai fost şi o atingere de geniu. Pentru că sistemul electronic automat de coordonare a căii ferate nu mai merge, Relu Fenechiu a pus nişte băieţi mai cu şcoală de la CFR să stea atenţi, pe fază, şi să apese butoanele de comandă manuală, ca să coordoneze toată încrengătura de şine, macazuri şi semnale feroviare. Păi altfel cum să scoţi 84 la oră, când toate cablurile şi măruntaiele de cupru de pe calea ferată a ajuns la fier vechi, bobinat de hiene?

Practic, în aceste zile s-a născut o nouă armă în rândurile autorităţilor militarizate din România: Jandarmul-putere. El ar putea să fie botezat şi jandarmul ferat sau luptătorul de la Gruparea Mobilă “Material Rulant”.

Prin extensie, Dan Şova, ministrul Marilor Proiecte Naţionale ar putea să dezvolte un Serviciu de Intervenţie Rapidă în care jandarmi-putere sau jandarmi-feraţi să fie antrenaţi în trupe de elită: luptătorii fier-beton, divizia Autostrăzi.

În salopete portocalii, trăsnind a asfalt fierbinte, înarmaţi feroce cu aparate de geodezie şi care să descindă din buldozere şi excavatoare. Sub grija lor, autostrăzile României vor înflori. Cum o fi făcut herr Şova, se vor întreba inginerii germani? Când îţi bat mascaţii-n geamul barăcii de pe şantier sau în uşa biroului de la minister, altfel merge proiectarea şi executarea kilometrilor de autostradă, va răspunde şugubăţ tânărul Şova. Autobahn-ul nemţilor va fi doar un văr de la ţară al autostrăzilor româneşti.

Din păcate, experimentul istoric Fenechiu durează până pe 7 mai, cât să se întoarcă şi românii de la mare cu trenul de mare viteză, în sub trei ore. Jandarmii-putere nu sunt plătiţi pentru această activitate, iar băieţii deştepţi de la CFR, care apasă pe butoane la ţanc, ca să ţină locul pieselor de cupru furate din sistemul electronic automat se vor duce şi ei la treburile lor mundane, de ceferişti. După aceea, e treaba şefului ăl mare, Victor Ponta, să dea banii din buget şi să schimbe legea în aşa fel ca jandarmul-putere să devină un bun naţional şi să asigure permanent bunul mers al trenurilor.

Nu fiţi răi, a mustăcit ministrul Relu Fenechiu jurnaliştilor, când a anunţat recordul de astăzi, în conferinţă de presă. E greu, domnule ministru. Ne dorim ca vremurile lui Nicolae Ceauşescu, care făcea agricultură cu Armata şi construcţii de mari proiecte naţionale cu puşcăriaşii să rămână doar material didactic şi subiect desuet de cinematografie. Noi, cetăţenii, ştim că un tren în 2013 bate viteza unei Dacii 1310 întreţinute în şura bunicilor, dar apreciem că şi Guvernul este la curent cu aceste evoluţii ale tehnicii. În rest, vorba şefului dumneavoastră de la Guvern, “e doar balet de Paşte”.

 gandul.info

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

ARTICOL PRECEDENT

Ingrozitor! Un tanar de 17 ani din Targu Frumos, impreuna cu trei prieteni, a decis sa se distreze infingand un tarus lung de 1 metru in anusul unui batran, om al strazii (VIDEO)

URMĂTORUL ARTICOL

Iasul este tot mai aproape de retrogradare! Sorin Cartu a debutat cu o infrangere la meciul CSMS Iasi – FC Brasov, scor final 1-2. Rezumat (29.04.2013)

Ultimele știri de la Editoriale