Miercuri, la oraşul bulgar Ruse a avut loc cea de a treia şedinţă a comitetului interinstituţional pentru dezvoltarea durabilă a transportului intern pe apă în sectorul româno-bulgar al Dunării. În cadrul şedinţei s-a decis că un grup de lucru să analizeze cele patru propuneri pentru poduri noi: Călăraşi-Silistra, Bechet-Oreahov, Turnu Măgurele-Nicopole şi un nou pod Giurgiu-Ruse. Ministrul adjunct al dezvoltării regionale Nikolina Nikolova a declarat că acest plan este foarte ambiţios şi că, pentru început, trebuie să fie ales locul următorului pod ce va fi realizat.
De aceeaşi părere a fost şi Karsten Rasmussen, reprezentant al Direcţiei Generale Politica Regionale a Comisiei Europene, care a declarat că nu are rost să fie avute în vedere simultan la patru poduri noi, fiind preferabilă concentrarea eforturilor asupra unui singur proiect. ‘Cu siguranţă avem nevoie de patru poduri, dar haideţi să începem cu unul’, a spus Rasmussen. El a îndemnat cele două ţări să analizeze traficul şi să pregătească un proiect bun.
Potrivit unui comunicat de presă difuzat de Primăria din Ruse, delegaţia română a fost condusă de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Septimiu Buzaşu. Acesta a confirmat angajamentul României de acţiona pentru îmbunătăţirea conectivităţii între cele două maluri ale Dunării.
În afară de grupul de lucru care va analiza proiectele pentru poduri noi, alte trei grupuri româno-bulgare vor lucra pentru ameliorarea navigaţiei pe Dunăre, pentru explorarea fluviului şi, respectiv, pentru crearea unui grup european de colaborare regională.
Potrivit comunicatului citat, la şedinţa comitetului au mai luat parte ministrul bulgar al transporturilor, Kristian Krâstev, Ambasadorul Românei la Sofia, Anton Păcureţu, precum şi Cezare Benarbei, reprezentant al Direcţiei Generale Mobilitate şi Transport din cadrul Comisiei Europene.
Tot miercuri, într-o vizită la Ruse s-a aflat şi preşedintele Bulgariei Rosen Plevneliev. Acesta a vorbit şi el de necesitatea de a fi construite noi poduri peste Dunăre. În opinia lui Plevneliev, următorul pod trebuie să fie neapărat tot între Giurgiu şi Ruse, iar cel de al patrulea între Călăraşi şi Silistra. Şeful statului a afirmat că podul Calafat-Vidin va fi inaugurat până la sfârşitul lunii mai, ceea ce va permite ca podul Prieteniei să intre în reconstrucţie.
Miercuri, la oraşul bulgar Ruse a avut loc cea de a treia şedinţă a comitetului interinstituţional pentru dezvoltarea durabilă a transportului intern pe apă în sectorul româno-bulgar al Dunării.
Miercuri, la oraşul bulgar Ruse a avut loc cea de a treia şedinţă a comitetului interinstituţional pentru dezvoltarea durabilă a transportului intern pe apă în sectorul româno-bulgar al Dunării.
În cadrul şedinţei s-a decis că un grup de lucru să analizeze cele patru propuneri pentru poduri noi: Călăraşi-Silistra, Bechet-Oreahov, Turnu Măgurele-Nicopole şi un nou pod Giurgiu-Ruse. Ministrul adjunct al dezvoltării regionale Nikolina Nikolova a declarat că acest plan este foarte ambiţios şi că, pentru început, trebuie să fie ales locul următorului pod ce va fi realizat.
De aceeaşi părere a fost şi Karsten Rasmussen, reprezentant al Direcţiei Generale Politica Regionale a Comisiei Europene, care a declarat că nu are rost să fie avute în vedere simultan la patru poduri noi, fiind preferabilă concentrarea eforturilor asupra unui singur proiect. ‘Cu siguranţă avem nevoie de patru poduri, dar haideţi să începem cu unul’, a spus Rasmussen. El a îndemnat cele două ţări să analizeze traficul şi să pregătească un proiect bun.
Potrivit unui comunicat de presă difuzat de Primăria din Ruse, delegaţia română a fost condusă de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Septimiu Buzaşu. Acesta a confirmat angajamentul României de acţiona pentru îmbunătăţirea conectivităţii între cele două maluri ale Dunării.
În afară de grupul de lucru care va analiza proiectele pentru poduri noi, alte trei grupuri româno-bulgare vor lucra pentru ameliorarea navigaţiei pe Dunăre, pentru explorarea fluviului şi, respectiv, pentru crearea unui grup european de colaborare regională.
Potrivit comunicatului citat, la şedinţa comitetului au mai luat parte ministrul bulgar al transporturilor, Kristian Krâstev, Ambasadorul Românei la Sofia, Anton Păcureţu, precum şi Cezare Benarbei, reprezentant al Direcţiei Generale Mobilitate şi Transport din cadrul Comisiei Europene.
Tot miercuri, într-o vizită la Ruse s-a aflat şi preşedintele Bulgariei Rosen Plevneliev. Acesta a vorbit şi el de necesitatea de a fi construite noi poduri peste Dunăre. În opinia lui Plevneliev, următorul pod trebuie să fie neapărat tot între Giurgiu şi Ruse, iar cel de al patrulea între Călăraşi şi Silistra. Şeful statului a afirmat că podul Calafat-Vidin va fi inaugurat până la sfârşitul lunii mai, ceea ce va permite ca podul Prieteniei să intre în reconstrucţie.