Fabrica Romvag Caracal, producătoare de vagoane de marfă, a ieşit din insolvenţă prin decizie a Curţii de Apel Craiova, după ce instanţa a hotărât că şi-a achitat 55% din datoriile către creditori şi 100% din creanţele salariale.
Din acest moment compania, una dintre cele trei din ţară producătoare de vagoane de marfă, poate reintra în circuitul comercial. Ieşirea din insolvenţă a fost agreeată de tot comitetul creditorilor cu excepţia fiscului oltean.
Împotriva acestei sentinţe a formulat recurs creditoarea Direcţia Generală a Finanţelor Publice Olt, criticând-o pentru nelegalitate şi netemeinicie. Recursul a fost respins.
În motivele de recurs, recurenta a arătat ca instanţa de fond a interpretat gresit dispoziţiile legale ce definesc calitatea de creditor în procedura concursuală a insolvenţei, stabilind eronat ca DGFP Olt nu are calitate procesuala activă”, se arată în decizia de ieşire din insolvenţă publicată în Monitorul Oficial.
În continuare, fabrica va rămâne sub conducerea administratorului judiciar RVA Insolvency(firma lui Arin Stănescu – preşedintele Asociaţiei Practicienilor în Insolvenţă) care va duce la bun sfârşit planulde reorganizare.
„Sentinţa pronunţată, de confirmare a planului de reorganizare, are ca efect reorganizarea activităţii debitorului corespunzător prevederilor planului de reorganizare, care odată confirmat trebuie pus de îndată în aplicare”, se mai arată în textul publicat în Monitorul Oficial.
Romvag Caracal, împreună cu Astra Vagoane Arad şi Meva Drobeta-Turnu Severin, reprezintă industria românească de vagoane de marfă, până acum trei ani lideră în Europa. Celelalte două fabrici sunt şi ele în insolvenţă şi aşteaptă, la sfârşitul acestei luni, o decizie pozitivă a instanţei în vederea aplicării planului de reorganizare. Administratorul judiciar al Astra şi Meva este Casa de Insolvenţă Transilvania.
Cele trei fabrici sunt acum în posesia unui investitor german, după ce omul de afaceri Cristian Burci le-a vândut în urmă cu un an, pentru 30 de milioane de euro.
Până la începerea crizei, din cele 17.000 de vagoane care se produceau în Europa 30% proveneau de la cele trei fabrici româneşti. Meva Drobeta Turnu Severin, Romvag Caracal şi Astra Vagoane Arad vindeau 4.000 – 5.000 de vagoane anual către companii precum Deutsche Bahn, France Train sau altor mari companii naţionale de transport marfă din Europa. La CFR Marfă mai puţin, pentru că aceasta nu avea bani pentru cumpărarea de vagoane noi. „Toata piaţa europeană a căzut dramatic. De la 17.000 de vagoane în 2008 anul acesta a ajuns la 5.000 de vagoane. Dimensiunea totală a pieţei de acum este similară nivelului nostru de vânzări de acum doi ani. În actualele condiţii nu mai putem să ne plătim furnizorii, datoriile sau să plătim salariaţii aşa că ne suspendăm temporar activitatea şi aşteptăm vremuri mai bune”, spunea Burci în 2010.
Anul trecut, Burci a ieşit cu totul din afacerile din domeniul feroviar după ce i-a vândut Servtrans lui Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Român.
Fabrica Romvag Caracal, producătoare de vagoane de marfă, a ieşit din insolvenţă prin decizie a Curţii de Apel Craiova, după ce instanţa a hotărât că şi-a achitat 55% din datoriile către creditori şi 100% din creanţele salariale.
Fabrica Romvag Caracal, producătoare de vagoane de marfă, a ieşit din insolvenţă prin decizie a Curţii de Apel Craiova, după ce instanţa a hotărât că şi-a achitat 55% din datoriile către creditori şi 100% din creanţele salariale.
Din acest moment compania, una dintre cele trei din ţară producătoare de vagoane de marfă, poate reintra în circuitul comercial. Ieşirea din insolvenţă a fost agreeată de tot comitetul creditorilor cu excepţia fiscului oltean.
Împotriva acestei sentinţe a formulat recurs creditoarea Direcţia Generală a Finanţelor Publice Olt, criticând-o pentru nelegalitate şi netemeinicie. Recursul a fost respins.În motivele de recurs, recurenta a arătat ca instanţa de fond a interpretat gresit dispoziţiile legale ce definesc calitatea de creditor în procedura concursuală a insolvenţei, stabilind eronat ca DGFP Olt nu are calitate procesuala activă”, se arată în decizia de ieşire din insolvenţă publicată în Monitorul Oficial.
În continuare, fabrica va rămâne sub conducerea administratorului judiciar RVA Insolvency(firma lui Arin Stănescu – preşedintele Asociaţiei Practicienilor în Insolvenţă) care va duce la bun sfârşit planulde reorganizare.
„Sentinţa pronunţată, de confirmare a planului de reorganizare, are ca efect reorganizarea activităţii debitorului corespunzător prevederilor planului de reorganizare, care odată confirmat trebuie pus de îndată în aplicare”, se mai arată în textul publicat în Monitorul Oficial.
Romvag Caracal, împreună cu Astra Vagoane Arad şi Meva Drobeta-Turnu Severin, reprezintă industria românească de vagoane de marfă, până acum trei ani lideră în Europa. Celelalte două fabrici sunt şi ele în insolvenţă şi aşteaptă, la sfârşitul acestei luni, o decizie pozitivă a instanţei în vederea aplicării planului de reorganizare. Administratorul judiciar al Astra şi Meva este Casa de Insolvenţă Transilvania.
Cele trei fabrici sunt acum în posesia unui investitor german, după ce omul de afaceri Cristian Burci le-a vândut în urmă cu un an, pentru 30 de milioane de euro.
Până la începerea crizei, din cele 17.000 de vagoane care se produceau în Europa 30% proveneau de la cele trei fabrici româneşti. Meva Drobeta Turnu Severin, Romvag Caracal şi Astra Vagoane Arad vindeau 4.000 – 5.000 de vagoane anual către companii precum Deutsche Bahn, France Train sau altor mari companii naţionale de transport marfă din Europa. La CFR Marfă mai puţin, pentru că aceasta nu avea bani pentru cumpărarea de vagoane noi. „Toata piaţa europeană a căzut dramatic. De la 17.000 de vagoane în 2008 anul acesta a ajuns la 5.000 de vagoane. Dimensiunea totală a pieţei de acum este similară nivelului nostru de vânzări de acum doi ani. În actualele condiţii nu mai putem să ne plătim furnizorii, datoriile sau să plătim salariaţii aşa că ne suspendăm temporar activitatea şi aşteptăm vremuri mai bune”, spunea Burci în 2010.Anul trecut, Burci a ieşit cu totul din afacerile din domeniul feroviar după ce i-a vândut Servtrans lui Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Român.