trenul_regal

Fascinant! Ce nu stiai despre Trenul Regal

Trenul regal este garat la linia 14 a Garii de Nord si din afara nu e cu nimic special, vagoanele albastre nu par promitatoare, insa cand intri, lucrurile se schimba si poti petrece o jumatate de ora inchipuindu-ti cum calatorea familia regala acum 80 de ani sau Ceausescu, acum 40 de ani.
Trenul cu locomotiva galbena are cinci vagoane, dintre care cel mai interesant este vagonul – sufragerie unde masa mare este din lemn de nuc si trandafiri, iar scaunele sunt imbracate in piele de cordoba. La lampi s-a folosit sticla de Murano si cristal de Boemia, pe pereti sunt tablouri cu figuri importante din Casa Regala a Romaniei, dar si un tablou cu harta Romaniei mari.
Celelalte vagoane sunt de dormit, insa nu unele banale. E dominanta culoarea visinie, traditionala pentru Caile Ferate Romane, insa gasesti si o cada de baie mare, dusuri, oglinzi elegante si paturi confortabile, demne de o vila, nu de un tren. Clantele de la usi si manerele de la geamuri sunt elegante, perdelele sunt si ele mai stilate, iar la capat de vagon se afla un cazan cu lemne pentru incalzire.
Biletul de intrare este 16 lei pentru adulti si 11 lei pentru copii, iar trenul poate fi vizitat pana duminica 7 aprilie la ora 19.00. Un lucru foarte bun tine de faptul ca in fiecare vagon sunt ghizi amabili care dau explicatii si pot raspunde la diverse intrebari, iar asta face ca vizita sa nu fie monotona.
Vagoanele au fost construite la Milano in 1928, trenul a fost folosit un deceniu de familia regala pentru calatorii nu doar spre Sinaia, ci si pana la Savarsin, iar dupa al doilea razboi mondial a devenit tren prezidential, in el purtandu-se in 1955 discutiile dintre Gheorghiu-Dej si Hrusciov, pe tema retragerii trupelor sovietice din tara.
Acum, trenul apartine Societatii Feroviare de Turism care il inchiriaza companiilor si institutiilor cu dare de mana, un exemplu fiind ca tariful pentru o zi pe ruta Bucuresti-Sinaia si retur este de 11.500 euro+TVA.
In primele zile au vizitat cam 500 de persoane/zi, spun amabilii ghizi din tren, iar daca va atrag trenurile neobisnuite, nu ar trebui sa fiti dezamagiti. Nu va asteptati la opulenta, vagoanele sunt elegante, insa nu exagerat de luxoase.
Vizitand, poate va veti intreba daca in 1928, cand trenul regal era nou-nout, existau furturi zilnice de cabluri si intarzieri enervante pe calea ferata…Aproape sigur ca nu era atat de grav si, daca tinem cont ca acest tren rula pe anumite portiuni cu peste 100 km/h, nu ar fi de mirare ca drumul dintre Bucuresti si Sinaia sa fi fost mai scurt in urma cu 80 de ani, decat acum…
Trenul regal este garat la linia 14 a Garii de Nord si din afara nu e cu nimic special, vagoanele albastre nu par promitatoare, insa cand intri, lucrurile se schimba si poti petrece o jumatate de ora inchipuindu-ti cum calatorea familia regala acum 80 de ani sau Ceausescu, acum 40 de ani.

Trenul regal este garat la linia 14 a Garii de Nord si din afara nu e cu nimic special, vagoanele albastre nu par promitatoare, insa cand intri, lucrurile se schimba si poti petrece o jumatate de ora inchipuindu-ti cum calatorea familia regala acum 80 de ani sau Ceausescu, acum 40 de ani.

Trenul cu locomotiva galbena are cinci vagoane, dintre care cel mai interesant este vagonul – sufragerie unde masa mare este din lemn de nuc si trandafiri, iar scaunele sunt imbracate in piele de cordoba. La lampi s-a folosit sticla de Murano si cristal de Boemia, pe pereti sunt tablouri cu figuri importante din Casa Regala a Romaniei, dar si un tablou cu harta Romaniei mari.

Celelalte vagoane sunt de dormit, insa nu unele banale. E dominanta culoarea visinie, traditionala pentru Caile Ferate Romane, insa gasesti si o cada de baie mare, dusuri, oglinzi elegante si paturi confortabile, demne de o vila, nu de un tren. Clantele de la usi si manerele de la geamuri sunt elegante, perdelele sunt si ele mai stilate, iar la capat de vagon se afla un cazan cu lemne pentru incalzire.

Biletul de intrare este 16 lei pentru adulti si 11 lei pentru copii, iar trenul poate fi vizitat pana duminica 7 aprilie la ora 19.00. Un lucru foarte bun tine de faptul ca in fiecare vagon sunt ghizi amabili care dau explicatii si pot raspunde la diverse intrebari, iar asta face ca vizita sa nu fie monotona.
Vagoanele au fost construite la Milano in 1928, trenul a fost folosit un deceniu de familia regala pentru calatorii nu doar spre Sinaia, ci si pana la Savarsin, iar dupa al doilea razboi mondial a devenit tren prezidential, in el purtandu-se in 1955 discutiile dintre Gheorghiu-Dej si Hrusciov, pe tema retragerii trupelor sovietice din tara. 

Acum, trenul apartine Societatii Feroviare de Turism care il inchiriaza companiilor si institutiilor cu dare de mana, un exemplu fiind ca tariful pentru o zi pe ruta Bucuresti-Sinaia si retur este de 11.500 euro+TVA.

In primele zile au vizitat cam 500 de persoane/zi, spun amabilii ghizi din tren, iar daca va atrag trenurile neobisnuite, nu ar trebui sa fiti dezamagiti. Nu va asteptati la opulenta, vagoanele sunt elegante, insa nu exagerat de luxoase.
Vizitand, poate va veti intreba daca in 1928, cand trenul regal era nou-nout, existau furturi zilnice de cabluri si intarzieri enervante pe calea ferata…Aproape sigur ca nu era atat de grav si, daca tinem cont ca acest tren rula pe anumite portiuni cu peste 100 km/h, nu ar fi de mirare ca drumul dintre Bucuresti si Sinaia sa fi fost mai scurt in urma cu 80 de ani, decat acum…

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

ARTICOL PRECEDENT

Vezi evolutia sistemului bancar romanesc din 2003 pana in 2012

URMĂTORUL ARTICOL

Descoperire! Anumite picaturi pentru ochi, concepute pentru scaderea colesterolului, pot preveni una dintre cele mai comune forme de orbire

Ultimele știri de la Cultura