Mii de clienti au renuntat la serviciile companiei franceze care a preluat sistemul de termoficare al Iasului. De frica sa nu ramana fara clienti, Dalkia le-a interzis iesenilor sa se mai debranseze.
La Ploiesti, acolo unde Dalkia opereaza sistemul de termoficare al orasului, caldura a fost scumpita recent cu aproape 50 la suta. Ploiestenii s-au debransat in numar foarte mare, iar peste 7.000 de clienti au renuntat la serviciile Dalkia Termo Prahova. De frica sa nu-si piarda si ultimii clienti, ca si in cazul Iasului, Dalkia a interzis deconectarile clientilor sai. Autoritatile din Ploiesti au trecut insa la masuri prin infiintarea unei comisii care sa gaseasca un cadru legal pentru deconectarile de la retea.
„In Ploiesti, autoritatile locale lucreaza la infiintarea unei comisii care sa stabileasca regulile de deconectare de la sistemul centralizat de incalzire. In Iasi nu este cazul de asa ceva, pentru ca au fost reglementate si exista deja aceste proceduri. Atat timp cat un apartament se afla in zona unitara de incalzire conform hotararii adoptate la nivelul Consiliului Local Iasi, acesta nu poate fi deconectat de la sistemul centralizat de incalzire”, spune Ana Maria Icatoiu, director comercial Dalkia Termo Iasi.
Nicio autoritate ieseana nu a oferit cetatenilor vreo cale de renuntare la contractul cu Dalkia si nu li se da dreptul la independenta energetica prin aceasta colaborare fortata. Din cauza sumelor mari platite de ieseni pentru incalzirea apartamentelor, unii oameni incearca cu orice pret sa se debranseze de la sistemul centralizat de termoficare. De cealalta parte sunt insa iesenii care nu doresc sa se deconecteze pentru ca nu-si permit o centrala termica de apartament sau din alte motive. Pentru ca nu ajung la o intelegere comuna, chiar si cei debransati de la Dalkia Termo Iasi sunt nevoiti sa plateasca o cota parte din caldura furnizata de operator. Acest lucru naste adevarate conflicte intre vecini. „Exista si lipsa citirilor reale care ar trebui facute lunar în teren, in fiecare apartament dotat cu repartitoare de costuri, de reprezentantii societatilor de repartizare. Foarte des se foloseste metoda autocitirii facute de locatari, care apoi depun fluturasii cu indecsii cititi – corect sau nu – la cutia postala a asociatiei. Acest fapt duce de cele mai multe ori la repartizari complet eronate ale consumurilor între apartamente în cadrul condominiilor respective si, prin urmare, la nemultumirea locatarilor si conflicte intre acestia si vecini”, mai spune oficialul Dalkia Termo Iasi.
bzi.ro