Unul din cei mai mari operatori de telefonie mobila a pierdut pe propria mana. Lipsa unei prevederi esentiale din contractul de prestari servicii s-a materializat intr-o amenda usturatoare. Cosmote a „uitat” sa mentioneze conditiile in care sunt alocate minutele si SMS-urile aferente abonamentului proportional cu numarul de zile ramase de la ultima factura pana la terminarea contractului. Iar aceasta lipsa va fi platita de societate cu 100 de milioane de lei vechi. Povestea incepe atunci cand un iesean a dorit sa-si porteze numarul din reteaua Cosmote in alta retea.
Servicii suplimetare facturate abuziv
Omul apelase la serviciile operatorului de telefonie mobila pentru avantajele oferite de promotiile acestuia. Pe tot parcursul derularii contractului, ieseanul a achitat la timp facturile primite. La inceputul acestui an a decis sa treaca la alt operator. Cum numarul sau de mobil era deja cunoscut de rude, prieteni si apropiati a decis sa-l porteze odata cu incheierea contractului cu Cosmote. Conform prevederilor actului in cauza, ieseanul a facut o cerere scrisa cu 30 de zile inainte de data plecarii din reteaua de telefonie mobila. Operatorul, Cosmote Romanian Telecommunications SA, i-a transmis faptul ca, pe data de 4 februarie, numarul sau de mobil va fi portat in noua retea indicata de beneficiar. In contractul semnat initial era stipulata data de 14 a fiecarei luni ca data pentru facturarea serviciilor. Ieseanul a inteles ca va beneficia de minutele si SMS-urile incluse in abonament si pentru perioada dintre data ultimei plati si cea a portarii. Asa ca omul a vorbit la telefon fara sa-si faca prea multe probleme. Supriza a venit pe 14 februarie cand a primit o factura de la Cosmote pentru servicii suplimentare. Suma nu era una mare, aproximativ 200 de lei, dar explcatia operatorului de telefonie mobila l-a naucit. Asa ca a mers la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) pentru a depune o plangere fata abuzul firmei.
Obligat sa plateasca din cauza „identitatii de ratiune”
Controlul comisarilor la operatorul de telefonie mobila a scos la iveala faptul ca, in contractele acestuia, nu era mentionata nicio informatie privitoare la alocarea de minute si SMS-uri aferente abonamentului proportional cu numarul de zile dintre penultima data de facturare si data incetarii contractului. Este adevarat ca actul semnat intre beneficiar si operator stipula aceasta fractionare de la data semnarii contractului pana la data primei facturari. „Este vorba despre identitatea ratiunii” au sustinut reprezentantii Cosmote in fata comisarilor. Cu alte cuvinte, ceea ce se aplica la inceput este valabil si la sfarsitul contractului, nu mai trebuie scris negru pe alb in acte. Tocmai acest aspect, al dreptului consumatorului de a beneficia de o redactare clara si precisa a clauzelor contractuale, este sanctionat de Ordonata de Guvern 21/1992. Iar sanctiunea a fost concretizata printr-o amenda in cuantum de 100 de milioane de lei vechi. Comisarii CJPC au dispus si o masura complementara, cea a completarii contractelor de prestari servicii cu prevederi lamuritoare, iar ultima factura in cazul ieseanului sa fie recalculata, considerand ca in ultimul interval facturat consumatorul a beneficiat de numarul integral lunar de minute si SMS-uri. „Sfatuim consumatorii sa fie activi in a-si apara interesele si de a ni se adresa ori de cate ori au suspiciuni de incalcare a drepturilor lor de catre operatorii economici”, a punctat Marian Grigoras, comisar sef al Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorilor din Regiunea Nord-Est.
Unul din cei mai mari operatori de telefonie mobila a pierdut pe propria mana. Lipsa unei prevederi esentiale din contractul de prestari servicii s-a materializat intr-o amenda usturatoare.
Unul din cei mai mari operatori de telefonie mobila a pierdut pe propria mana. Lipsa unei prevederi esentiale din contractul de prestari servicii s-a materializat intr-o amenda usturatoare.
Cosmote a „uitat” sa mentioneze conditiile in care sunt alocate minutele si SMS-urile aferente abonamentului proportional cu numarul de zile ramase de la ultima factura pana la terminarea contractului. Iar aceasta lipsa va fi platita de societate cu 100 de milioane de lei vechi. Povestea incepe atunci cand un iesean a dorit sa-si porteze numarul din reteaua Cosmote in alta retea.
Servicii suplimetare facturate abuziv
Omul apelase la serviciile operatorului de telefonie mobila pentru avantajele oferite de promotiile acestuia. Pe tot parcursul derularii contractului, ieseanul a achitat la timp facturile primite. La inceputul acestui an a decis sa treaca la alt operator. Cum numarul sau de mobil era deja cunoscut de rude, prieteni si apropiati a decis sa-l porteze odata cu incheierea contractului cu Cosmote. Conform prevederilor actului in cauza, ieseanul a facut o cerere scrisa cu 30 de zile inainte de data plecarii din reteaua de telefonie mobila. Operatorul, Cosmote Romanian Telecommunications SA, i-a transmis faptul ca, pe data de 4 februarie, numarul sau de mobil va fi portat in noua retea indicata de beneficiar. In contractul semnat initial era stipulata data de 14 a fiecarei luni ca data pentru facturarea serviciilor. Ieseanul a inteles ca va beneficia de minutele si SMS-urile incluse in abonament si pentru perioada dintre data ultimei plati si cea a portarii. Asa ca omul a vorbit la telefon fara sa-si faca prea multe probleme. Supriza a venit pe 14 februarie cand a primit o factura de la Cosmote pentru servicii suplimentare. Suma nu era una mare, aproximativ 200 de lei, dar explcatia operatorului de telefonie mobila l-a naucit. Asa ca a mers la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) pentru a depune o plangere fata abuzul firmei.
Obligat sa plateasca din cauza „identitatii de ratiune”
Controlul comisarilor la operatorul de telefonie mobila a scos la iveala faptul ca, in contractele acestuia, nu era mentionata nicio informatie privitoare la alocarea de minute si SMS-uri aferente abonamentului proportional cu numarul de zile dintre penultima data de facturare si data incetarii contractului. Este adevarat ca actul semnat intre beneficiar si operator stipula aceasta fractionare de la data semnarii contractului pana la data primei facturari. „Este vorba despre identitatea ratiunii” au sustinut reprezentantii Cosmote in fata comisarilor. Cu alte cuvinte, ceea ce se aplica la inceput este valabil si la sfarsitul contractului, nu mai trebuie scris negru pe alb in acte. Tocmai acest aspect, al dreptului consumatorului de a beneficia de o redactare clara si precisa a clauzelor contractuale, este sanctionat de Ordonata de Guvern 21/1992. Iar sanctiunea a fost concretizata printr-o amenda in cuantum de 100 de milioane de lei vechi. Comisarii CJPC au dispus si o masura complementara, cea a completarii contractelor de prestari servicii cu prevederi lamuritoare, iar ultima factura in cazul ieseanului sa fie recalculata, considerand ca in ultimul interval facturat consumatorul a beneficiat de numarul integral lunar de minute si SMS-uri. „Sfatuim consumatorii sa fie activi in a-si apara interesele si de a ni se adresa ori de cate ori au suspiciuni de incalcare a drepturilor lor de catre operatorii economici”, a punctat Marian Grigoras, comisar sef al Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorilor din Regiunea Nord-Est.
bzi.ro