In urma negocierilor, autostrada Iasi – Targu Mures a fost prinsa in Reteaua Europeana, care va asigura si legatura intre autostrada Transilvania si Coridorul IX Pan European

 

 

 

In urma negocierilor purtate cu reprezentantii Comisiei Europene, autostrada Iasi – Targu Mures a fost prinsa in Reteaua Europeana Centrala de Transport TEN-T, care va asigura si legatura intre autostrada Transilvania si Coridorul IX Pan European.

Conform estimarilor Comisiei Europene, pe termen mediu si lung, autostrada prezinta un grad mare de atractivitate pentru traficul international de tranzit care se va desfasura intre coridoarele Pan Europene IV si IX, atat in ceea ce priveste componenta feroviara cat si cea de transport rutier.

 

„Aceasta autostrada reprezinta o necesitate a cetatenilor din zona Moldovei, mai cu seama a populatiei din judetele care vor fi strabatute de calea rutiera si prezinta o importanta strategica deosebita pentru ca initiaza un coridor de dezvoltare pentru zona nordica ca principala axa rutiera care leaga zona Moldovei de restul tarii. De asemenea, mentionam faptul ca, aceasta autostrada ar trebui finalizata in localitatea Ungheni, asigurandu-se prin aceasta si tranzitul dinspre Republica Moldova spre tarile din Europa Centrala si de Vest.

 

Investitia este necesara si oportuna deoarece are capacitatea functionala de a prelua fluxurile sporite de trafic generate de dezvoltarea socio – economica. De asemenea, potentialul turistic al zonelor traversate obliga la o infrastructura rutiera adecvata. Ceea ce a obtinut Romania, cu greu, in urma negocierilor cu Comisia Europeana, a fost blocat prin invocarea unor situatii de costuri exagerate, cu privire la realizarea unui kilometru din autostrada mentionata, asa cum a inteles fostul guvern P.D.L. sa procedeze apeland la incarcarea artificiala a situatiei de costuri, tocmai pentru a gasi motivul renuntarii la acest proiect de anvergura! 

 

Avand in vedere cele precizate, isi poate oare permite Romania sa trateze cu ignoranta aceasta investitie absolut necesare pentru Romania, mai cu seama ca prognoza de trafic realizata pentru perioada 2015-2045 este una pozitiva in ceea ce priveste amortizarea costurilor acestei investitii?

 

Dragi colegi, stim ca Romaniei, pentru perioada 2014-2020, ii sunt rezervate fonduri de doar 3 miliarde de euro in ceea ce priveste infrastructura rutiera si ca bugetul national nu ar putea acoperi diferenta insa, avand la dispozitie un studiu de fezabilitate corect relizat, pe baza caruia   s-ar obtine o situatie de costuri reala, ar fi posibila gasirea unor solutii coerente de finantare pe tronsoane diferite, prin intermediul unor parteneriate public – private, avandu-se in vedere faptul ca se discuta schimbarea legii parteneriatului public – privat tocmai pentru a inlesni obtinerea de sustineri financiare de acest gen. Consideram pe aceasta cale ca tergiversarea proiectului autostrazii Iasi – Targu Mures ar fi o greseala pe care statul roman nu si-o poate permite. Pe aceasta cale sustinem imperativ revizuirea studiului de fezabilitate si realizarea proiectului tehnic, astfel incat sa fim pusi in postura de a analiza o situatie de costuri reala, nu una incarcata artificial asa cum au procedat cei din guvernarea anterioara portocalie.

 

Dragi colegi, toti parlamentarii U.S.L. de Iasi precum si alti parlamentari din zona Moldovei vor propune un amendament la Legea Bugetului care sa permita actualizarea studiului de fezabilitate si relizarea proiectului tehnic pentru autostrada Iasi – Targu Mures ca fiind o necesitate primordiala pentru statul roman. In cazul in care Guvernul nu va manifesta flexibilitate fata de amendamentul propus, ne rezervam dreptul de a nu vota Legea Bugetului”, spune deputatul iesean Sorin Iacoban.

 

bzi.ro

 

 

 

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

ARTICOL PRECEDENT

Atentie ieseni! BRD lanseaza o solutie inovatoare de mobile banking. Vezi detalii

URMĂTORUL ARTICOL

Atentie ieseni! Circulatia tramvaielor va fi puternic diminuata la Iasi, incepand cu anul viitor

Ultimele știri de la Actualitate