Google si Ministerul Educatiei au semnat un acord la nivel national prin care circa 40.000 de profesori, aproximativ 10% din totalul cadrelor didactice din tara, vor fi instruiti in urmatorii doi ani sa foloseasca suita gratuita de aplicatii Google pentru educatie care le-ar permite elevilor sa invete intr-un mod dinamic interactiv.
Scolile si Universitatile au acces gratuit la aceste aplicatii dar au nevoie de internet si echipamente, iar Ministrul Educatiei, Remus Pricopie a tinut sa precizeze ca in prezent circa 2500 de scoli se conecteaza la internet broadband de mare viteza prin fonduri europene, proces care va continua.
Programul de dezvoltare profesionala a cadrelor didactice din intreaga tara este dezvoltat de Google in parteneriat cu organizatia non-guvernamentala Junior Achievement si urmareste instruirea unui numar considerabil de profesori in folosirea resurselor si a aplicatiilor online. Se urmareste astfel formarea unui nucleu de cadre didactice (Google Educators Group) care sa sustina adoptarea tehnologiilor digitale de invatare. Programele de instruire se vor desfasura prin colaborarea cu Junior Achievement, pe parcursul urmatorilor 2 ani.
Parteneriatul vizeaza si lansarea a trei proiecte pilot privind introducerea noilor tehnologii in educatie, in trei unitati de invatamant din Romania: Liceul Tehnologic ‘Doamna Chiajna’ din satul Rosu, comuna Chiajna, Liceul Teoretic ‘Jean Bart’ din Sulina, judetul Tulcea, iar a treia scoala va fi selectata printr-un concurs de proiecte dintre scolile care implementeaza Google Apps for Education pana la 31 august 2014.
Proiectele pilot sunt realizate cu sprijinul partenerilor: Avitech care ofera scolilor table interactive cu videoproiector (sisteme integrate), camere de documente si o suita de aplicatii software dedicate, Idilis (marca sub care opereaza 2K Telecom, firma controlata de fratele deputatului PSD de Prahova Sebastian Ghita) care a asigurat conexiunile Internet, Intel care faciliteaza accesul la ultimele tehnologii si completeaza seria de traininguri adresate profesorilor pentru transformarea educatiei in Romania, Lenovo, care asigura dispozitivele Chromebook pe care le vor utiliza elevii pentru a accesa aplicatiile online si celelalte instrumente de invatare online si Siveco, care va oferi continutul digital interactiv adaptat cerintelor curriculei nationale.
Iata un exemplu de utilizare la clasa a tehnologiei puse la dispozitia scolii din comuna Chiajna:
Disciplina: Limba si literatura romana
Lectia: Mihai Viteazul, de Nicolae Balcescu
Clasa a V-a
Obiective educationale
Prin intermediul acestei lectii:
identifica trasaturile fizice si morale ale personajului principal, extragand din text caracterizarea personajului
stabilesc relatia dintre doua personaje si sa empatizeze cu acestea
Etapa I – Captarea atentiei elevilor
Profesorul prezinta prin intermediul tablei digitale o scena disponibila pe Youtube din filmul artistic Mihai Viteazul, lasandu-i pe elevi sa descopere inca din acest moment al lectiei trasaturi fizice si morale ale personajului. Elevii folosesc apoi Google Search pentru a se informa despre domnia lui Mihai Viteazul, accesand Wikipedia.
Etapa II – Citirea si analizarea textului
Profesorul afiseaza textul lectiei transpus intr-un fisier Google Docs, insotit de imagini reprezentative. Elevii lectureaza impreuna lectia si subliniaza trasaturile personajului, in timp ce profesorul foloseste tabla interactiva pentru a sublinia segmentele cheie si citatele importante pentru scopul lectiei.
Etapa III – Analiza comparativa
Facand o paralela cu informatiile obtinute de pe Internet, profesorul puncteaza principalele diferente dintre textul lui Nicolae Balcescu si informatiile istorice (Wikipedia). Elevii prezinta in paralel trasaturile fizice si morele ale personajului intelegand diferentele dintre aceste tipuri de trasaturi. Comparatia se face printr-o discutie facilitata de catre profesor, care foloseste tabla pentru a centraliza cele doua perspective (istorica si literara) intr-o diagrama Venn.
Etapa IV – Analiza relatiilor cu celelalte personaje
Elevii identifica si relatiile stabilite intre Mihai Viteazul si celelalte personaje, analizand faptele din multiple perspective, prezentandu-le la finalul lectiei printr-un joc de rol.
economie.hotnews.ro