A fost de ajuns pentru cei de la Orange sa inceapa un joc destul de perfid, prin care sa-i taie ieseanului orice elan. Cireasa de pe tort o reprezinta prelungirea contractului fara acordul titularului si in ciuda faptului ca acesta si-a exprimat in scris optiunea de a rezilia orice serviciu oferit de Orange.
Vrei, nu vrei, trebuie sa ramai la noi!
Anul acesta, in luna aprilie, Bogdan Barbieru a incercat sa afle daca poate sa-si porteze numarul in alta retea. A sunat la serviciul Clienti, de unde i s-a spus ca pana nu se termina perioada contractului, adica luna mai, optiunea sa nu poate fi perfectata. Mai mult, i s-a comunicat ca va fi contactat de cineva care ii va prezenta cateva conditii avantajoase, daca va ramane in reteaua Orange. Pe 30 august, ieseanul a primit prin intermediul postei electronice, actul aditional la noul contract. „Am citit actul si nu am fost de acord cu cele stipulate. Pe 5 septembrie, le-am trimis raspunsul meu negativ. Saptamana urmatoare, am mers la Orange pentru a-mi trece 3 din cele 5 abonamente pe cartele PrePay. Mi s-a spus ca nu se poate, pentru ca a intrat in vigoare prelungirea contractului. Nu mi-a venit sa cred”, a declarat Barbieru. Acesta a sunat la serviciul Clienti, de unde i s-a spus ca se vor face verificarile necesare si va primi, in cel mai scurt timp, un raspuns. Pana acum, Orange a tacut malc.
Problemele au aparut mai demult
Barbieru nu este la primul incident cu operatorul de telefonie mobila. „Prima incercare a fost prin luna ianuarie. Am fost incarcat la nota de plata. Am crezut ca este o greseala, care nu se va mai repeta. Mi-am alocat un cont pe care pot verifica cate minute am consumat din optiunea abonamentului, cate SMS-uri si cat am de platit”, a declarat Bogdan. Nu mica i-a fost mirarea cand, dupa ce le-a spus celor de la Orange ca vrea sa plece din retea, telefonul sotiei sale a fost blocat.
„Am sunat la Orange. Mi-au spus ca s-au consumat minutele alocate si ca de aceea a fost blocat telefonul. Am abonament, nu cartela PrePay. Cum sa se termine minutele? Ulterior, mi s-a comunicat ceva de genul ca au fost trimise SMS-uri care au consumat creditul. Din nou, am abonament. Am verificat contul meu, nu aparea nicio suma suplimentara. Am cerut desfasuratorul convorbirilor. Dupa mult timp, mi l-au trimis. Nu am nicio cheltuiala suplimentara. Mi-au spus ca au o problema cu serverul lor si ca de aceea nu au fost inregistrate. Pai, scuza asta cam miroase a furt pe fata. E problema lor, nu a mea. Nu sunt eu dator sa platesc ceva ce nu apare inregistrat. Totul, pentru a nu ma lasa sa plec in alta retea”, a sustinut Bogdan Barbieru. Si necazurile nu s-au lasat asteptate.
Isi pune sperantele in comisarii de la Protectia Cosumatorilor
Ieseanul nu s-a lasat intimidat de Orange si le-a cerut actul aditional pe care, cica, l-ar fi semnat. „Este vorba despre acel act pe care mi l-au trimis prin email. La punctul III, este stipulat clar denuntarea unilaterala a contractului din partea clientului in termen de 14 zile de la comunicare. Ori, eu le-am trimis refuzul meu pe 5 septembrie, la 6 zile de la comunicare. Nu am semnat nimic, nu au cum sa-mi impute vreo cheltuiala”, a spus Barbieru. Omul a incercat sa ia legatura cu cei de la Orange pentru a lamuri situatia. De fiecare data, i s-a spus ca va fi contactat de reprezentantii de vanzari. „Ieri a fost ultima data cand am vorbit cu cineva de la Orange. Acelasi raspuns, parca ar fi un robotel. Nu mai vreau sa am de-a face cu acest operator de telefonie mobila. Numai probleme am avut cu ei. Acum astept raspunsul celor de la Protectia Consumatorului”, a declarat Barbieru. Ieseanul a sesizat Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului in legatura cu incalcarea drepturilor sale. Barbieru sustine ca Orange l-a privat atat de serviciile oferite de ei, cat si de cele oferite de alt operator de telefonie mobila. De altfel, Orange a mai fost amendat de comisarii CJPC Iasi pentru alte nereguli in relatiile cu clientii. Ultima amenda s-a ridicat la 30.000 de lei.
bzi.ro