Zilele acestea, iesenii care au apelat la autobuzele si tramvaiele RATP au inghetat pana au ajuns la destinatie. Mijloacele de transport in comun au gheata pe geamuri.
„E ingrozitor, parca e mai frig in autobuz decat afara. Nu-ti vine nici sa te asezi pe scaun, ca racesti si mai tare. Nu inteleg de ce nu se pune caldura in autobuze, din moment ce e atat de frig. Ar trebui luate masuri concrete pentru confort si sa nu mai fie bataia asta de joc”, spune o studenta care calatoreste cu mijloacele de transport ale RATP.
Cele mai ingrozitoare calatorii sunt cele cu autobuzele MAZ, acele autobuze albastre, singurele masini „noi” cumparate de Primaria Iasi, dar la un pret de 93.000 de euro bucata, aproape dublu decat cel al pietei. Oficialii RATP sustin ca toate mijloacele de transport sunt dotate corespunzator cu aeroterme, in afara de cateva masini. „Este vorba de cinci autobuze MAZ care au doar o aeroterma, in loc de doua, asa cum sunt la celelalte 20 de autobuze. Acestea circula dupa cum sunt planificate, de regula cate doua dimineata si dupa-amiaza”, a spus Adrian Mihai, purtator de cuvant la RATP Iasi.
Chiar daca sunt dotate cu aeroterme, mijloacele de transport public nu pot pastra caldura in interior, mai spun reprezentantii RATP. „La tramvaie sunt aeroterme foarte multe, dar caldura nu se poate mentine prea mult timp. Vagoanele sunt incalzite inainte sa iasa pe traseu, inca din depou, dar pe parcurs, caldura se pierde. Exista foarte multe statii in Iasi, acestea sunt dese, iar in momentul cand usile se deschid la un interval scurt de timp, caldura se pierde usor. In plus, usile stau deschise mai mult decat de obicei, deoarece calatorii au nevoie de mai mult timp sa coboare din cauza ghetii care necesita o atentie sporita. Practic, mijloacele de transport fac mai putin pe drum decat asteapta in statii, iar cat timp usile stau deschise, caldura se pierde”, mai spune oficialul Regiei Autonome de Transport Public Iasi.