Pericol pentru soferii ieseni! Doua poduri din Iasi sunt considerate adevarate bombe cu ceas Vez detalii

 

 

 

Un pod considerat monument istoric si un pod tranzitat zilnic de soferii ieseni sunt adevarate bombe cu ceas. Acestea nu au mai beneficiat de interventii de ani de zile.

Pentru unul din obiective, exista un proiect de reabilitare, dar pentru ca nu s-au mai gasit bani, au ajuns sa expire pana si studiile realizate in urma cu ceva timp de primarie.

 

Podul de Piatra din Iasi este construit la începutul secolului al XIX-lea pentru a traversa râul Bahlui, fiind inclus pe Lista monumentelor istorice din anul 2004. În a doua jumatate a secolului al XX-lea a fost construit la mica distanta, de circa 1 metru de podul vechi, unul nou, de beton, mai lat. Noul pod a preluat traficul rutier si, într-o masura, si pe cel pietonal. Intre timp, din monument istoric, Podul de Piatra a devenit un monument al nepasarii, folosit pe timpul verii de catre boschetari ca adapost ocazional. Pilonii podului mai rezista doar printr-o minune. Totusi, nici lucrarile de reamenajare a albiei Bahluiului nu au ajutat monumentul prea mult. Faptul ca aliniamentul picioarelor Podului de Piatra si ale Podului Nicolae Iorga nu sunt simetrice creeaza o mai mare presiune asupra structurii de rezistenta a monumentului. Undeva prin 2008, primaria a realizat un proiect de reabilitare a monumentului, expertiza facuta de SC Pod Proiect SA estimand valoarea unei investitii de rebilitare la circa 250.000 de euro. Peste proiect s-a asternut insa praful. Studiile au expirat, fiind necesara refacerea lor. 

 

„Expertizele au expirat, ar trebui refacute. Proiectul este inca valid. Vom cauta solutii pentru o finantare europeana”, a confirmat viceprimarul Mihai Chirica. Daca stadiul de degradare a monumentului este dincolo de orice tagada, mai putin vizibile sunt problemele de la podul peste Bahlui din Metalurgie. Acesta are deja mari probleme in sustinerea traficului rutier, traversarea lui de catre tramvaie agravandu-i rezistenta in fiecare zi. Deocamdata, primaria nu are un proiect pentru reabilitarea podului Metalurgie, existand intentia alocarii a circa 15 miliarde de lei vechi pentru interventii de urgenta. „Liniile de tramvai de pe pod vor fi reabilitate pe fonduri europene. Proiectul nu cuprinde insa si podul propriu-zis. Vom cauta sa alocam fonduri, pe linie de refacere a unor elemente, a hidroizolatiei de asemenea”, a anuntat viceprimarul Mihai Chirica.

 

bzi.ro

 

 

 

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

ARTICOL PRECEDENT

Interventie in forta pentru pompierii ieseni, dupa ce un autobuz al firmei Unistil a luat foc in mers, incidentul avand loc in zona CUG

URMĂTORUL ARTICOL

Atentie ieseni! Magazinele din Moldova Mall au inceput sa se intreaca in oferte promotionale si reduceri. Vezi detalii

Ultimele știri de la Actualitate