Podul lui Traian a fost construit in doar doi ani de catre arhitectul Apolodor din Damasc. A fost considerat o minune a arhitecturii si a ingineriei romane. Locul ales pentru realizarea podului nu a fost intamplator, in acea zona Dunarea isi linistea apele dupa drumul sau prin defileul Cazanelor (Portile de Fier). Mai mult, in acel loc fluviul depusese pe fundul sau cantitati mari de stanci si pietre aduse anterior de apa din amonte, tocmai bune pentru sustinerea constructiei.
Inaltimea podului deasupra apei era de 18 metri dar cea totala ajungea si pana la 45 de metri in mijlocul fluviului din cauza adancimii acestuia. Latimea de 12 metri permitea trecerea in mars a legiunilor romane ca si cum s-ar fi aflat pe uscat iar lungimea podului era de nu mai putin de 1.135 de metri. Aceasta l-a propulsat drept cel mai lung pod din lume la acea vreme si in ciuda distrugerii sale ulterioare, recordul avea sa reziste mai bine de 1000 de ani, potrivit stiati.ca.
A servit drept cale de acces peste Dunare pentru armatele romane conduse de imparatul Traian catre Dacia pe care aveau sa o cucereasca in razboiul din 105-106. Ulterior avea sa fie folosit drept cale de comunicatie cu provincia Dacia romana. Istoria sa nu a durat insa foarte mult pentru ca imparatul Hadrianus a dispus distrugerea sa partiala pentru a proteja provinciile romane de la sud de Dunare de invazia triburilor roxolane din sud-estul Romaniei de astazi, apoi a fost distrus total odata cu abandonarea Daciei de catre imparatul Aurelian in anul 275.
Podul lui Traian a fost construit in doar doi ani de catre arhitectul Apolodor din Damasc. A fost considerat o minune a arhitecturii si a ingineriei romane.
Podul lui Traian a fost construit in doar doi ani de catre arhitectul Apolodor din Damasc. A fost considerat o minune a arhitecturii si a ingineriei romane.
Locul ales pentru realizarea podului nu a fost intamplator, in acea zona Dunarea isi linistea apele dupa drumul sau prin defileul Cazanelor (Portile de Fier). Mai mult, in acel loc fluviul depusese pe fundul sau cantitati mari de stanci si pietre aduse anterior de apa din amonte, tocmai bune pentru sustinerea constructiei.
Inaltimea podului deasupra apei era de 18 metri dar cea totala ajungea si pana la 45 de metri in mijlocul fluviului din cauza adancimii acestuia. Latimea de 12 metri permitea trecerea in mars a legiunilor romane ca si cum s-ar fi aflat pe uscat iar lungimea podului era de nu mai putin de 1.135 de metri. Aceasta l-a propulsat drept cel mai lung pod din lume la acea vreme si in ciuda distrugerii sale ulterioare, recordul avea sa reziste mai bine de 1000 de ani, potrivit stiati.ca.
A servit drept cale de acces peste Dunare pentru armatele romane conduse de imparatul Traian catre Dacia pe care aveau sa o cucereasca in razboiul din 105-106. Ulterior avea sa fie folosit drept cale de comunicatie cu provincia Dacia romana. Istoria sa nu a durat insa foarte mult pentru ca imparatul Hadrianus a dispus distrugerea sa partiala pentru a proteja provinciile romane de la sud de Dunare de invazia triburilor roxolane din sud-estul Romaniei de astazi, apoi a fost distrus total odata cu abandonarea Daciei de catre imparatul Aurelian in anul 275.