Pentru prima oară în istoria audienţelor măsurate în România, un meci de Liga 1 în care a jucat Steaua a făcut audienţă zero pe publicul comercial (18-49 de ani). Evenimentul s-a petrecut vineri, în etapa a 7-a a campionatului, atunci când, conform Kantar Media, firma care măsoară oficial audienţele posturilor TV, la meciul Steaua – Gaz Metan (scor 3-1) s-au uitat doar 1.000 de oameni la nivelul publicului comercial. Informaţia a fost publicată de jurnalistul Lucian Lipovan, de la Sport.ro, pe blogul său.
La nivel naţional, pe segmentul întregii populaţii, Steaua – Gaz Metan a stat mult mai bine: peste 117.000 de oameni (0,6 puncte de rating) au urmărit meciul, conform informaţiilor obţinute de site-ul paginademedia.ro. Potrivit aceleiaşi surse, audienţa în mediul urban a fost de 11.000 de persoane (0,1 puncte de rating).
1.000 de oameni la TV, 3.500 în tribune
Chiar şi în condiţiile acestei diferenţe uriaşe, greu de explicat, între cei trei parametri măsuraţi, cifra dată publicităţii de Kantar Media este surprinzătoare. Un punct de rating la publicul comercial măsoară circa 50.000 de oameni, iar mia de oameni strânsă de Steaua în faţa televizoarelor între orele 21:00 şi 23:00 n-a fost suficientă pentru a trece în dreptul Look TV, postul care a difuzat meciul, măcar 0,1 puncte de rating. De notat că în tribunele stadionului din Ghencea s-au aflat 3.500 de oameni.
Explicaţiile pentru acest record neaşteptat sunt multiple. Look TV este un post care poate fi urmărit numai în reţelele de cablu Dolce (care aparţine de Romtelecom/Telekom) şi UPC, care însumează 2,4 de abonaţi din totalul de aproximativ 6 milioane, la cât este estimată piaţa din România. Marele jucător de pe piaţa de cablu, RCS/RDS, care deţine peste 60% din piaţă, nu a preluat în grila sa posturile Look TV şi Look Plus, care transmit meciurile din Liga 1. Look TV a fost recent reintrodus în măsurătorile Kantar Media, iar partida Steaua – Gaz Metan (scor 3-1) a devenit astfel prima „citită” după reincluderea canalului TV.
Look TV se vede doar la Dolce şi UPC şi numai pe bani
Un alt motiv important este că Look TV poate fi urmărit de abonaţii de la Dolce şi UPC doar dacă plătesc un abonament de 9,5-10 lei pe lună. În acest moment, nu se ştie câţi români au cerut să le fie inclusă în grilă această televiziune. Audienţa înregistrată de Steaua poate fi un indiciu asupra acestei probleme.
Faptul că la nivel naţional audienţa generală a partidei Steaua – Gaz Metan a fost mult mai mare (peste 100.000 de persoane), comparativ cu cea de la oraşe, arată însă că există şi alte cauze „ascunse“. Acoperirea UPC şi Dolce în mediul urban poate fi o cauză, dar şi preluarea meciului în reţele mici, locale, care operează în mediul rural, poate fi o altă explicaţie a neaşteptatului „scor“ înregistrat de Steaua, echipă care a fost urmărită preponderent în mediul rural, conform măsurătorii Kantar Media.
Sursa: Prosport