cristian_adomnitei_autostrada_iasi_targu_mures

Presedintele Consiliului Judetean Iasi, Cristian Adomnitei, incearca sa obtina bani europeni pentru finantarea Autostrazii Iasi-Targu Mures

Seful CJ mizeaza pe un asa-numit „Grup de la Visegrad”. Este o structura regionala prin care s-ar putea obtine bani europeni pentru proiecte precum cel al autostrazii Iasi – Targu Mures.
Sefii judetului tatoneaza Bru­xelles-ul pentru obtinerea fondu­rilor necesare constructiei auto­strazii Iasi-Targu Mures. Condu­cerea Consiliului Judetean in­tentioneaza constituirea unei Grupari de Cooperare Teritoriala (GECT) prin intermediul careia sa poata fi obtinute fonduri. Pro­punerea a fost avansata de pre­sedintele CJ, Cristian Adomnitei, in cadrul intalnirii din Ungaria a Grupului de la Visegrad. „GECT este o cale. Nu stiu acum daca ea ne va aduce si succesul, dar avem motive de optimism. Vrem sa profitam de oportunitatea pe care aceasta structura o ofera si sa o exploatam pentru proiectele noastre importante”, a declarat Adomnitei.
GECT reprezinta o structura europeana infiintata in 2007, in scopul de a facilita cooperarea la nivel superior celui al regiunii. Spre deosebire de actualele Re­giuni de Dezvoltare, GECT are personalitate si capacitate juridica si poate cuprinde si zone din afara Uniunii Europene. Conform precizarilor lui Adomnitei, in perioada 2014-2020 Comisia Europeana urmeaza sa aloce un buget de 50 miliarde euro pentru proiecte finantate in cadrul acestui instrument. „Lucram la constituirea unui GECT care sa cuprinda cele sase judete ale Regiunii Nord-Est, Maramuresul, regiuni din Polonia si Slovacia, eventual si Ungaria. Pana acum, avem semnale pozitive. Odata constituit GECT, structura este eligibila pentru programele de finantare gestionate de Comisia Euro­peana”, a declarat Adomnitei. Concret, scenariul initiat de CJ ar insemna constituirea unei GECT cu sediul in Romania, care sa reuneasca si parteneri din Polonia, Slovacia, Ungaria si eventual Republica Moldova si Ucraina. Practic, ar fi reunite structuri regionale din toate statele de pe coridorul de transport care cuprinde autostrada Iasi – Targu Mures. Noua structura ar putea de­pune un proiect pentru finantarea lucrarilor. Aceasta insa, daca prin GECT, Comisia Europeana va finanta si lucrari de infrastructura de acest tip. „Acum este perioada de dezbatere publica si de analiza a tipurilor de proiecte ce vor fi finantate. Propunerea noastra este de a include si proiectele de infrastructura de transport sau sanitara, inclusiv drumuri ju­detene si spitale”, a spus Adomnitei.
Costul estimat al autostrazii Iasi-Targu Mures se ridica la aproape 9 miliarde euro, la o lungime totala de 289 km. Finan­tarea europeana a fost invocata si de ministrul transporturilor, Relu Fenechiu, avand in vedere faptul ca autostrada ieseana este inclusa in reteaua TEN-T, a coridoarelor principale de transport paneuropean. Reteaua centrala, din care face parte si autostrada spre Vest, urmeaza sa fie realizata pana in 2030. Fenechiu invoca saptamana trecuta, ca posibile surse de fi­nantare, Fondul European de Dez­voltare Regionala, Fondul de Coeziune si Facilitatea de Co­nectare a Europei. „Discutam ieri cu ministrul Fenechiu legat de autostrada est-vest. Proiectul este fezabil si sustinut de catre noi, nu numai din Iasi ci si din toata Moldova. Discutam cu ceilalti presedinti din zona Moldovei si primari si toti doresc proiectul. Iar Fenechiu in cateva sapta­mani va veni cu o solutie la premier si vom discuta mai departe cum vede lucrurile. Se lucreaza in continuare la proiect, nu este abandonat. Se cauta solutii de finantare si mai departe pasii necesari pentru a intocmi documentatia. Incetul cu incetul se gasesc solutii. Fiind ministru al Transporturilor, sunt convins ca se va ocupa de acest lucru”, a spus ieri si primarul Gheorghe Nichita.
Seful CJ mizeaza pe un asa-numit „Grup de la Visegrad”. Este o structura regionala prin care s-ar putea obtine bani europeni pentru proiecte precum cel al autostrazii Iasi – Targu Mures.

Seful CJ mizeaza pe un asa-numit „Grup de la Visegrad”. Este o structura regionala prin care s-ar putea obtine bani europeni pentru proiecte precum cel al autostrazii Iasi – Targu Mures.
Sefii judetului tatoneaza Bru­xelles-ul pentru obtinerea fondu­rilor necesare constructiei auto­strazii Iasi-Targu Mures. Condu­cerea Consiliului Judetean in­tentioneaza constituirea unei Grupari de Cooperare Teritoriala (GECT) prin intermediul careia sa poata fi obtinute fonduri. Pro­punerea a fost avansata de pre­sedintele CJ, Cristian Adomnitei, in cadrul intalnirii din Ungaria a Grupului de la Visegrad. „GECT este o cale. Nu stiu acum daca ea ne va aduce si succesul, dar avem motive de optimism. Vrem sa profitam de oportunitatea pe care aceasta structura o ofera si sa o exploatam pentru proiectele noastre importante”, a declarat Adomnitei.
GECT reprezinta o structura europeana infiintata in 2007, in scopul de a facilita cooperarea la nivel superior celui al regiunii. Spre deosebire de actualele Re­giuni de Dezvoltare, GECT are personalitate si capacitate juridica si poate cuprinde si zone din afara Uniunii Europene. Conform precizarilor lui Adomnitei, in perioada 2014-2020 Comisia Europeana urmeaza sa aloce un buget de 50 miliarde euro pentru proiecte finantate in cadrul acestui instrument. „Lucram la constituirea unui GECT care sa cuprinda cele sase judete ale Regiunii Nord-Est, Maramuresul, regiuni din Polonia si Slovacia, eventual si Ungaria. Pana acum, avem semnale pozitive. Odata constituit GECT, structura este eligibila pentru programele de finantare gestionate de Comisia Euro­peana”, a declarat Adomnitei. Concret, scenariul initiat de CJ ar insemna constituirea unei GECT cu sediul in Romania, care sa reuneasca si parteneri din Polonia, Slovacia, Ungaria si eventual Republica Moldova si Ucraina. Practic, ar fi reunite structuri regionale din toate statele de pe coridorul de transport care cuprinde autostrada Iasi – Targu Mures. Noua structura ar putea de­pune un proiect pentru finantarea lucrarilor. Aceasta insa, daca prin GECT, Comisia Europeana va finanta si lucrari de infrastructura de acest tip. „Acum este perioada de dezbatere publica si de analiza a tipurilor de proiecte ce vor fi finantate. Propunerea noastra este de a include si proiectele de infrastructura de transport sau sanitara, inclusiv drumuri ju­detene si spitale”, a spus Adomnitei.
Costul estimat al autostrazii Iasi-Targu Mures se ridica la aproape 9 miliarde euro, la o lungime totala de 289 km. Finan­tarea europeana a fost invocata si de ministrul transporturilor, Relu Fenechiu, avand in vedere faptul ca autostrada ieseana este inclusa in reteaua TEN-T, a coridoarelor principale de transport paneuropean. Reteaua centrala, din care face parte si autostrada spre Vest, urmeaza sa fie realizata pana in 2030. Fenechiu invoca saptamana trecuta, ca posibile surse de fi­nantare, Fondul European de Dez­voltare Regionala, Fondul de Coeziune si Facilitatea de Co­nectare a Europei. „Discutam ieri cu ministrul Fenechiu legat de autostrada est-vest. Proiectul este fezabil si sustinut de catre noi, nu numai din Iasi ci si din toata Moldova. Discutam cu ceilalti presedinti din zona Moldovei si primari si toti doresc proiectul. Iar Fenechiu in cateva sapta­mani va veni cu o solutie la premier si vom discuta mai departe cum vede lucrurile. Se lucreaza in continuare la proiect, nu este abandonat. Se cauta solutii de finantare si mai departe pasii necesari pentru a intocmi documentatia. Incetul cu incetul se gasesc solutii. Fiind ministru al Transporturilor, sunt convins ca se va ocupa de acest lucru”, a spus ieri si primarul Gheorghe Nichita.

 ziaruldeiasi.ro

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

ARTICOL PRECEDENT

Autostrada Comarnic-Brasov ar putea fi prima autostrada din Romania la care constructorul poate pune bariera ca sa isi recupereze investitia

URMĂTORUL ARTICOL

Bugetarii ar putea avea inca o zi libera: un deputat doreste ca ziua de 9 mai sa fie declarata zi nationala, legala

Ultimele știri de la Actualitate