autostrada_iasi_tg_mures

Promisiunea cu care USL a facut furori in campaniile electorale, autostrada Iasi-Targu Mures, este un proiect ingropat

Proiectul de infrastructură care ar fi trebuit să lege Moldova de vestul ţării, promis de politicienii USL în ultima campanie electorală pentru alegerile parlamentare, a fost „uitat“ de către responsabilii din Guvern.
Proiectul autostrăzii Iaşi – Târgu Mureş este vehiculat încă din anii 2004-2005, de către reprezentanţii tuturor partidelor care s-au succedat la putere. Şoseaua rapidă între Moldova şi Ardeal ar putea aduce un impuls economic masiv judeţelor de la graniţa Uniunii Europene.
Majoritatea investitorilor străini care s-au arătat interesaţi să deschidă sucursale în zonă de-a lungul ultimilor ani au invocat drept piedică majoră lipsa infrastructurii: a unui aeroport care să permită aterizarea avioanelor de mare capacitate şi a unei autostrăzi către vestul ţării.
În timpul guvernării PDL, proiectul autostrăzii ajuns doar până în faza studiului de prefezabilitate. În urma calculelor făcute, specialiştii au ajuns la concluzia că şoseaua ar trebui să dispună de o investiţie uriaşă pentru a putea fi pusă în practică: 9 miliarde de euro.
Actualii guvernanţi au avut proiectul autostrăzii Iaşi – Târgu Mureş pe lista promisiunilor din campania electorală. Imediat după alegeri, prim-ministrul Ponta le-a transmis parlamentarilor de Iaşi că „nu există soluţie de finanţare a autostrăzii Iaşi – Târgu Mureş, dar că-i mulţumeşte lui Relu Fenechiu dacă gaseşte o soluţie”.
În urmă cu trei zile, Dan Şova, ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine, a întărit declaraţiile iniţiale ale primului ministru. „Nu sunt un fan al autostrăzii Iaşi – Târgu Mureş. Nu vreau să mă pronunţ că e sau nu un proiect fezabil”, a declarat Dan Sova, în cadrul emisiunii „Prim Plan» difuzate de TVR 1.
Autorităţile judeţene din Iaşi critică dur atitudinea membrilor Guvernului.
„Nu pot fi de acord cu declaraţia domnului Şova privitoare la proiectul autostrăzii Iaşi-Tg. Mureş. Îi reamintesc domnului Ministru al Marilor Proiecte că poziţia dumnealui în actualul Guvern este datorată şi ieşenilor care, masiv, au acordat încredere USL-ului la ultimele alegeri tocmai pentru că ne-am asumat că marile proiecte necesare dezvoltării durabile a regiunii de Nord-Est vor avea parte de susţinere la Bucureşti. Aceste mari proiecte, pentru Iaşi şi pentru Moldova, înseamnă un Aeroport modern, construcţia Spitalului Regional de Urgenţă şi, evident, construcţia autostrăzii Iaşi-Tg. Mureş“, a declarat Cristian Adomniţei, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi pe pagina personală de Facebook.
Acesta crede că autostrada Iaşi-Tg. Mureş este un proiect fezabil, necesar pentru Iaşi şi, în extensie, pentru întreaga regiune de Nord-Est. „Nu putem vorbi de crearea de locuri de muncă, de dinamizarea economiei locale şi de creşterea nivelul de trai în regiune fără autostrada şi aeroportul care vor atrage capital şi investiţii, adică ceea ce ne lipseşte pentru a genera prosperitate“, a mai spus Adomniţei.
Autostrada Iaşi-Tg. Mureş este împărţită în trei mari secţiuni: Târgu Mureş-Ditrău (92 km), Ditrău-Târgu Neamţ (119 km) şi Târgu Neamţ-Iaşi (78 km).
Proiectul de infrastructură care ar fi trebuit să lege Moldova de vestul ţării, promis de politicienii USL în ultima campanie electorală pentru alegerile parlamentare, a fost „uitat“ de către responsabilii din Guvern.

Proiectul de infrastructură care ar fi trebuit să lege Moldova de vestul ţării, promis de politicienii USL în ultima campanie electorală pentru alegerile parlamentare, a fost „uitat“ de către responsabilii din Guvern.
Proiectul autostrăzii Iaşi – Târgu Mureş este vehiculat încă din anii 2004-2005, de către reprezentanţii tuturor partidelor care s-au succedat la putere. Şoseaua rapidă între Moldova şi Ardeal ar putea aduce un impuls economic masiv judeţelor de la graniţa Uniunii Europene.
Majoritatea investitorilor străini care s-au arătat interesaţi să deschidă sucursale în zonă de-a lungul ultimilor ani au invocat drept piedică majoră lipsa infrastructurii: a unui aeroport care să permită aterizarea avioanelor de mare capacitate şi a unei autostrăzi către vestul ţării.
În timpul guvernării PDL, proiectul autostrăzii ajuns doar până în faza studiului de prefezabilitate. În urma calculelor făcute, specialiştii au ajuns la concluzia că şoseaua ar trebui să dispună de o investiţie uriaşă pentru a putea fi pusă în practică: 9 miliarde de euro.
Actualii guvernanţi au avut proiectul autostrăzii Iaşi – Târgu Mureş pe lista promisiunilor din campania electorală. Imediat după alegeri, prim-ministrul Ponta le-a transmis parlamentarilor de Iaşi că „nu există soluţie de finanţare a autostrăzii Iaşi – Târgu Mureş, dar că-i mulţumeşte lui Relu Fenechiu dacă gaseşte o soluţie”.
În urmă cu trei zile, Dan Şova, ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine, a întărit declaraţiile iniţiale ale primului ministru. „Nu sunt un fan al autostrăzii Iaşi – Târgu Mureş. Nu vreau să mă pronunţ că e sau nu un proiect fezabil”, a declarat Dan Sova, în cadrul emisiunii „Prim Plan» difuzate de TVR 1.
Autorităţile judeţene din Iaşi critică dur atitudinea membrilor Guvernului.
„Nu pot fi de acord cu declaraţia domnului Şova privitoare la proiectul autostrăzii Iaşi-Tg. Mureş. Îi reamintesc domnului Ministru al Marilor Proiecte că poziţia dumnealui în actualul Guvern este datorată şi ieşenilor care, masiv, au acordat încredere USL-ului la ultimele alegeri tocmai pentru că ne-am asumat că marile proiecte necesare dezvoltării durabile a regiunii de Nord-Est vor avea parte de susţinere la Bucureşti. Aceste mari proiecte, pentru Iaşi şi pentru Moldova, înseamnă un Aeroport modern, construcţia Spitalului Regional de Urgenţă şi, evident, construcţia autostrăzii Iaşi-Tg. Mureş“, a declarat Cristian Adomniţei, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi pe pagina personală de Facebook.
Acesta crede că autostrada Iaşi-Tg. Mureş este un proiect fezabil, necesar pentru Iaşi şi, în extensie, pentru întreaga regiune de Nord-Est. „Nu putem vorbi de crearea de locuri de muncă, de dinamizarea economiei locale şi de creşterea nivelul de trai în regiune fără autostrada şi aeroportul care vor atrage capital şi investiţii, adică ceea ce ne lipseşte pentru a genera prosperitate“, a mai spus Adomniţei.
Autostrada Iaşi-Tg. Mureş este împărţită în trei mari secţiuni: Târgu Mureş-Ditrău (92 km), Ditrău-Târgu Neamţ (119 km) şi Târgu Neamţ-Iaşi (78 km).

 adevarul.ro

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

ARTICOL PRECEDENT

Modificarea Constitutiei ar putea schimba complet fata politicii romanesti. Votul la 16 ani si un singur mandat pentru presedinte – vezi si alte propuneri indraznete

URMĂTORUL ARTICOL

Corpul neinsufletit al lui Dumitru Sechelariu a ajuns in tara. Marti, 19 februarie 2013, fostul edil al Bacaului va fi inmoramantat

Ultimele știri de la Actualitate