protestul_de_la_dacia_este_ilegal

Protestul la care au participat miercuri cateva sute de salariati este ilegal, potrivit companiei Automobile Dacia, constructorul auto precizand ca acestia reprezinta sub 20% din numarul total de angajati si ca nu vor fi platiti pentru ca au lipsit de la

„În data de 20 martie 2013, câteva sute de salariaţi ai Uzinei Vehicule au încetat lucrul şi au declanşat un protest ilegal. Acesta a continuat la schimbul doi, cu un număr similar de persoane. În acelaşi timp, peste 80% din salariaţii platformei au continuat activitatea în mod responsabil, pentru a respecta angajamentele faţă de clienţi. Salariaţii care au părăsit posturile de lucru nu vor fi plătiţi pentru timpul cât au absentat nemotivat din postul de lucru. Sindicatul Automobile Dacia (SAD) a fost notificat că protestul este ilegal. În răspunsul scris către conducerea Dacia, SAD s-a desolidarizat de participanţii la greva spontană şi confirmă că protestul este ilegal”, a comunicat compania.
Angajaţii de la Dacia Mioveni, care au protestat miercuri în curtea uzinei, nemulţumiţi că revendicările lor salariale nu sunt incluse în contractul colectiv de muncă, spun să li se cere să producă o maşină în 40 de secunde, dar că nu sunt plătiţi corespunzător şi solicită să nu mai fie trataţi ca „sclavi”.
Pe timpul protestului spontan, ei au scandat „Hoţii, hoţii”, „Grevă”, „Nu plecăm”, „Jos mafia” şi „Unitate”, au bătut în tobe şi au suflat în vuvuzele, acuzând patronatul că nu vrea să-i primească la negocieri şi că a înăsprit condiţiile de muncă, înmulţind verificările alooltest şi controalele la poartă.
În replică, Anca Orevicianu, directorul de comunicare al Grupului Renault în România, spune că negocierile se desfăşoară în prezenţa reprezentanţilor salariaţilor.
„Nu este adevărat că nu au fost primiţi la negocieri, ele au început în cursul lunii februarie şi sunt în curs. Nu s-a pus problema disponibilizărilor”, a declarat directorul de comunicare al Grupului Renault în România, Anca Orevicianu.
„Salariaţii care au părăsit posturile de lucru nu vor fi plătiţi pentru timpul cât au absentat nemotivat din postul de lucru. Sindicatul Automobile Dacia (SAD) a fost notificat că protestul este ilegal”
„Salariaţii care au părăsit posturile de lucru nu vor fi plătiţi pentru timpul cât au absentat nemotivat din postul de lucru. Sindicatul Automobile Dacia (SAD) a fost notificat că protestul este ilegal”

„În data de 20 martie 2013, câteva sute de salariaţi ai Uzinei Vehicule au încetat lucrul şi au declanşat un protest ilegal. Acesta a continuat la schimbul doi, cu un număr similar de persoane. În acelaşi timp, peste 80% din salariaţii platformei au continuat activitatea în mod responsabil, pentru a respecta angajamentele faţă de clienţi. Salariaţii care au părăsit posturile de lucru nu vor fi plătiţi pentru timpul cât au absentat nemotivat din postul de lucru. Sindicatul Automobile Dacia (SAD) a fost notificat că protestul este ilegal. În răspunsul scris către conducerea Dacia, SAD s-a desolidarizat de participanţii la greva spontană şi confirmă că protestul este ilegal”, a comunicat compania.

Angajaţii de la Dacia Mioveni, care au protestat miercuri în curtea uzinei, nemulţumiţi că revendicările lor salariale nu sunt incluse în contractul colectiv de muncă, spun să li se cere să producă o maşină în 40 de secunde, dar că nu sunt plătiţi corespunzător şi solicită să nu mai fie trataţi ca „sclavi”.

Pe timpul protestului spontan, ei au scandat „Hoţii, hoţii”, „Grevă”, „Nu plecăm”, „Jos mafia” şi „Unitate”, au bătut în tobe şi au suflat în vuvuzele, acuzând patronatul că nu vrea să-i primească la negocieri şi că a înăsprit condiţiile de muncă, înmulţind verificările alooltest şi controalele la poartă.

În replică, Anca Orevicianu, directorul de comunicare al Grupului Renault în România, spune că negocierile se desfăşoară în prezenţa reprezentanţilor salariaţilor.

„Nu este adevărat că nu au fost primiţi la negocieri, ele au început în cursul lunii februarie şi sunt în curs. Nu s-a pus problema disponibilizărilor”, a declarat directorul de comunicare al Grupului Renault în România, Anca Orevicianu.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

ARTICOL PRECEDENT

O cursa aeriana pe ruta Timisoara-Bergamo care decolase, miercuri (20.03.2013), la ora 18.00, a aterizat de urgenta, o ora mai tarziu, pe aeroportul din Timisoara, din cauza fisurarii unui geam la cabina

URMĂTORUL ARTICOL

Anca Mizumschi, invitata la Salonul de literatura Zero+ de Ziua Mondiala a Poeziei

Ultimele știri de la Social

Scandal la UAIC Iasi

Conducerea celei mai prestigioase institutii de invatamant superior din Iasi a luat o decizie radicala in