eon

Revoltator! Mult contestatele regularizari calculate de E.ON au fost emise celor o suta de mii de clienti ieseni care acum reclama ca sunt abuzati de furnizor. Vezi detalii

In aceasta perioada, clientii E.ON primesc in posta facturile de care s-au ferit tot timpul: regularizarea consumului la energie electrica. Este vorba despre factura suplimentara pe care clientii furnizorului o platesc in plus pe langa facturile obisnuite ce se achita pentru un consum estimat. Practic, la fiecare 3 sau 6 luni, clientii companiei germane sunt nevoiti sa faca plati suplimentare impuse de catre E.ON.
Aceasta este noua manevra pe care compania germana o practica din acest an, cand a decis sa trimita facturile odata la doua luni si sa faca citirea contorului odata la trei luni.
Asa s-a ajuns ca iesenii care au contracte cu E.ON sa plateasca sume care ajung chiar pana la 1.000 de lei pentru regularizare. „Consumul estimat mentionat pe factura reprezinta cantitatea de energie electrica care se estimeaza de client ca se consuma lunar. Aceasta cantitatea de energie este facturata atunci cand nu se face citirea contoarelor. Apoi, când se efectueaza citirea aparatului de masurare a energiei electrice, E.ON trimite o alta factura numita Regularizare care, dupa normele in vigoare, ar trebui sa contina consumul real. La regularizare, din consumul real se scade energia electrica care a fost facturata estimativ. Coincidenta aceasta suspecta face ca, aproape de fiecare data, consumul estimat este mai mic fata de cel citit de pe contor, iar consumatorul trebuie sa plateasca in plus”, explica un specialist in domeniul energiei.
Taxe noi impuse in facturi
Centrul E.ON de pe Agatha Barsescu a fost invadat de iesenii nemultumiti ca sunt nevoiti sa plateasca aceste regularizari si, in plus, li s-au impus noi taxe in facturi. Continutul facturilor de energie electrica a fost schimbat si au fost incluse mai multe taxe care reprezinta facturarea certificatelor verzi.
Practic, doar doua treimi din facturile platite de ieseni reprezinta consumul real, iar restul sunt taxe suplimentare. Desi au fost introduse in urma cu cateva luni, clientii E.ON abia acum realizeaza introducerea noilor taxe, iar asta se intampla mai ales pentru ca nu exista o modalitate concreta si pe intelesul tuturor a acestor majorari, iar facturarea clientilor la doua luni este un alt aspect care a intarziat revolta consumatorilor. Spre exemplu, daca un iesean consuma 300 de kw intr-o luna, acesta va plati pentru energia consumata aproape 110 lei + TVA-ul de 26 de lei. Pe langa asta, alti 20 de lei vor fi platiti pentru certificatele verzi, aproximativ 8 lei pentru contributia la cogenerare, iar alti 1,7 lei acciza necomerciala.
„Eu am locuit si in Timisoara, iar acolo tot estimat plateam, dar se intampla sa vina si facturi mai mici decat consumam. In Iasi nu se intampla asta, platesti regularizari tot timpul. In loc sa platesti normal, ca pentru 12 luni de zile, dai bani cat pentru 15 luni. Am inteles ca citesc contorul o data la 3 luni pentru ca au concediat personalul, dar ce vina avem noi si de ce sa platim regularizari pentru asta? Un prieten avea un consum mai mic decat era trecut in contract si a incercat sa dea indexul prin telefon. A fost refuzat, va vine sa credeti?”, spune Ionut R., client E.ON.
In aceasta perioada, clientii E.ON primesc in posta facturile de care s-au ferit tot timpul: regularizarea consumului la energie electrica. 

In aceasta perioada, clientii E.ON primesc in posta facturile de care s-au ferit tot timpul: regularizarea consumului la energie electrica. 

Este vorba despre factura suplimentara pe care clientii furnizorului o platesc in plus pe langa facturile obisnuite ce se achita pentru un consum estimat. Practic, la fiecare 3 sau 6 luni, clientii companiei germane sunt nevoiti sa faca plati suplimentare impuse de catre E.ON.

Aceasta este noua manevra pe care compania germana o practica din acest an, cand a decis sa trimita facturile odata la doua luni si sa faca citirea contorului odata la trei luni.

Asa s-a ajuns ca iesenii care au contracte cu E.ON sa plateasca sume care ajung chiar pana la 1.000 de lei pentru regularizare. „Consumul estimat mentionat pe factura reprezinta cantitatea de energie electrica care se estimeaza de client ca se consuma lunar. Aceasta cantitatea de energie este facturata atunci cand nu se face citirea contoarelor. Apoi, când se efectueaza citirea aparatului de masurare a energiei electrice, E.ON trimite o alta factura numita Regularizare care, dupa normele in vigoare, ar trebui sa contina consumul real. La regularizare, din consumul real se scade energia electrica care a fost facturata estimativ. Coincidenta aceasta suspecta face ca, aproape de fiecare data, consumul estimat este mai mic fata de cel citit de pe contor, iar consumatorul trebuie sa plateasca in plus”, explica un specialist in domeniul energiei.

Taxe noi impuse in facturi

Centrul E.ON de pe Agatha Barsescu a fost invadat de iesenii nemultumiti ca sunt nevoiti sa plateasca aceste regularizari si, in plus, li s-au impus noi taxe in facturi. Continutul facturilor de energie electrica a fost schimbat si au fost incluse mai multe taxe care reprezinta facturarea certificatelor verzi. 

Practic, doar doua treimi din facturile platite de ieseni reprezinta consumul real, iar restul sunt taxe suplimentare. Desi au fost introduse in urma cu cateva luni, clientii E.ON abia acum realizeaza introducerea noilor taxe, iar asta se intampla mai ales pentru ca nu exista o modalitate concreta si pe intelesul tuturor a acestor majorari, iar facturarea clientilor la doua luni este un alt aspect care a intarziat revolta consumatorilor. Spre exemplu, daca un iesean consuma 300 de kw intr-o luna, acesta va plati pentru energia consumata aproape 110 lei + TVA-ul de 26 de lei. Pe langa asta, alti 20 de lei vor fi platiti pentru certificatele verzi, aproximativ 8 lei pentru contributia la cogenerare, iar alti 1,7 lei acciza necomerciala. 

„Eu am locuit si in Timisoara, iar acolo tot estimat plateam, dar se intampla sa vina si facturi mai mici decat consumam. In Iasi nu se intampla asta, platesti regularizari tot timpul. In loc sa platesti normal, ca pentru 12 luni de zile, dai bani cat pentru 15 luni. Am inteles ca citesc contorul o data la 3 luni pentru ca au concediat personalul, dar ce vina avem noi si de ce sa platim regularizari pentru asta? Un prieten avea un consum mai mic decat era trecut in contract si a incercat sa dea indexul prin telefon. A fost refuzat, va vine sa credeti?”, spune Ionut R., client E.ON.

bzi.ro
 

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

ARTICOL PRECEDENT

Rezultate loto din 08.08.2013. Vezi numerele norocoase la 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, 5/40 si Super Noroc

URMĂTORUL ARTICOL

Plaja publica de la piscina mare Ciric a devenit privata pentru Cosmin Coman, directorul de Programe Europene din Iasi, care a venit impreuna cu un grup de prieteni si familiile lor

Ultimele știri de la Actualitate