stop a7 si a8

Scandal la vârful infrastructurii: Segmente din A7 și A8, scoase din PNRR din cauza neregulilor în achiziții

Un nou scandal lovește domeniul infrastructurii din România: 13 loturi din Autostrada A7 și 2 din Autostrada A8 au fost retrase din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), potrivit unui anunț oficial făcut de ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Dragoș Pîslaru.

Potrivit acestuia, neregulile țin de faptul că anumite erate nu au fost publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), ceea ce face ca licitațiile respective să fie considerate neconforme cu regulile de transparență impuse de Comisia Europeană.

„Fără corectitudinea achizițiilor, nu putem avea banii europeni. E o problemă de credibilitate și de responsabilitate administrativă”, a declarat ministrul, vizibil nemulțumit de moștenirea lăsată de guvernele anterioare.


Proiecte în pericol

Tronsoanele afectate din A7, cunoscută ca Autostrada Moldovei, sunt parte esențială din legătura rutieră între Ploiești și Pașcani, iar cele două loturi din A8 urmau să lege Târgu Mureș de Târgu Neamț. Ambele autostrăzi sunt priorități naționale, fiind văzute ca spina dorsală a conectivității regiunii Moldova la rețeaua europeană de transport.

O parte dintre aceste proiecte se află deja în construcție sau la faze avansate de execuție. Fără banii din PNRR, România trebuie să caute surse alternative de finanțare, cum ar fi bugetul de stat sau împrumuturi de la instituții internaționale precum Banca Europeană de Investiții.


Responsabilități pasate, bani pierduți

Ministrul Pîslaru a acuzat voalat fostele administrații că au amânat luarea deciziilor, sperând că problema va fi trecută cu vederea de Comisia Europeană. Însă Bruxelles-ul a fost ferm: dacă nu se respectă regulile achizițiilor, finanțarea dispare.

„Am fost nevoiți să scoatem aceste tronsoane din PNRR pentru a nu compromite întregul program. Este o decizie dureroasă, dar necesară”, a spus Pîslaru într-o conferință de presă.


Ce urmează?

Ministerul Investițiilor și cel al Transporturilor încearcă acum să repare situația. Prioritățile imediate includ:

  • Evaluarea soluțiilor de refinanțare

  • Auditul procedurilor de achiziție

  • Reluarea discuțiilor cu Comisia Europeană pentru recuperarea unei părți din fonduri


Concluzie

Pierderea unor segmente din A7 și A8 din finanțarea europeană ridică semne de întrebare serioase cu privire la capacitatea României de a gestiona proiecte strategice. Într-un moment în care fiecare kilometru de autostradă contează, orice greșeală administrativă se traduce în ani de întârziere și sute de milioane de euro pierduți.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

ARTICOL PRECEDENT

Cum conduci, așa plătești: CASCO intră în era condusului responsabil

URMĂTORUL ARTICOL

Palatul Culturii din Iași – între tradiție și inovație, un magnet pentru turiști

Ultimele știri de la Fără categorie