Se deschide circulația pe încă un tronson din Autostrada Moldovei

/

S-a deschis circulația rutieră pe circa 31 kilometri din Autostrada „Moldovei”, respectiv porțiunea de la Nord – Est de municipiul Buzău și până la municipiul Râmnicu Sărat,  tronsonul fiind terminat cu aproximativ 4 luni mai devreme.

„Inaugurarea este cu adevărat înainte de termenul contractual, aprilie 2025, curat, fără extensii de timp. Chiar dacă vine cu prețul întârzierilor și neglijării celorlalte șantiere, inclusiv pe A7 la nord de Focșani, armata antreprenorului UMB merită felicitată pentru performanță: un tronson consistent ca lungime dat în trafic cu vreo 4 luni înainte de deadline!”, scrie Asociația Pro Infrastructura.

Lotul 1 Buzău – Focșani – deschiderea unui drum de legătură

 

Organizația însă atrage atenția că deși comunicările oficiale vorbesc și de deschiderea Lotului 1, acest lucru nu e conform cu situația din teren, unde doar un drum de legătură cu DN2, parte a contractului pentru Lotul 1, va fi cu adevărat dat în trafic acum.

Se pare că Organizația în cauză subliniază o discrepanță importantă între ceea ce comunică oficial autoritățile și realitatea de pe teren. Deși anunțurile oficiale menționează deschiderea completă a Lotului 1, situația actuală nu reflectă acest lucru, doar un drum de legătură cu DN2, va fi efectiv deschis traficului în prezent.

„Lotul 1 al A7 Buzău-Focșani NU se deschide acum. Acesta începe chiar la nodul Buzău Nord (Vadu Pașii) și se termină fix înainte de nodul cu DN2B spre Brăila, având 4,6 km de autostradă, cu termen contractual inițial depășit, august 2024. Niciun kilometru de autostradă din acest sector nu poate fi folosit până când UMB nu finalizează podul peste Râul Buzău care încă este la nivel de armare și turnare placă de suprabetonare. Ce se va folosi din lotul 1 este doar conexiunea dintre A7 și DN2, cu profil standard de drum național, care va funcționa ca o mini-centură a localităților Vadu Pașii, Băjani și Focșănei”, explică Pro Infrastructura.

Odată cu deschiderea noului tronson din Autostrada A7, România va înregistra un progres semnificativ în dezvoltarea infrastructurii sale rutiere, adăugând 77,97 km de autostradă în 2024. Astfel, țara va ajunge la un total de 1153,07 kilometri de autostradă și drum expres în exploatare, un pas important în modernizarea rețelei de transport și în îmbunătățirea conectivității interne și internaționale. Această realizare face parte dintr-un plan mai amplu de extindere a rețelei de autostrăzi, care ar trebui să susțină dezvoltarea economică și să îmbunătățească condițiile de trafic pe termen lung.

A7 Vadu Pașii – Râmnicu Sărat (Lotul 2)

  • Constructorul: UMB
  • Lungime: 30,8 km
  • Valoare: 1,32 mld lei (fără TVA)
  • Contract semnat: ianuarie 2023
  • Lucrări începute: februarie 2023
  • Termen oficial de execuție (proiectul tehnic este deja realizat): 26 luni
  • Termen de finalizare: aprilie 2025
  • Stadiu (noiembrie 2024): 90%

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

ARTICOL PRECEDENT

Stadiul de execuție a Drumului Expres DEx12 Craiova – Pitești

URMĂTORUL ARTICOL

Cea mai rară balenă din lume

Ultimele știri de la Deschideri