In urma discutiilor, presedintele CJ Suceava, Catalin Nechifor, a anuntat ca s-a stabilit infiintarea unei asociatii de dezvoltare intercomunitara care va cuprinde zonele metropolitane Suceava si Botosani si care va promova proiecte comune in exercitiul financiar 2014 – 2020. In cadrul intalnirii, s-a conturat o „constructie administrativa” si care va fi prezentata Ministerului Dezvoltarii Regionale pentru a fi inclusa in strategia de dezvoltare, mai scrie sursa citata.
„De la Botosani la Suceava in 15 minute”
Sediul noii asociatii ar urma sa aiba sediul in orasul sucevean Salcea acolo unde, in prezent, aeroportul Suceava deserveste ambele zone si municipii si la dezvoltarea caruia s-au angajat ambele autoritati judetene. Una din ideile recente vizeaza infiintarea unei noi curse aeriene pe directia Bucuresti-Suceava-Cluj-Napoca ce sa deserveasca si sucevenii si botosanenii, potrivit Monitorului de Suceava.
Potrivit autoritatilor locale, asocierea Suceava – Botosani va cuprinde 23 de localitati din zonele metropolitane ale ambelor municipii si va deservi circa 300.000 de locuitori.
Potrivit datelor prezentate in cadrul intalnirii, asocierea Suceava – Botosani va cuprinde 23 de localitati din cele doua judete, va avea un comitet de coordonare, un comitet consultativ si un aparat executiv, iar noua structura va putea comunica direct cu Comisia Europeana. Este vorba de municipiile Suceava si Botosani, resedintele judetelor cu acelasi nume, alaturi de care ar fi incluse inca 13 localitati din zona metropolitana a Sucevei, sase din cea a Botosaniului si alte doua aflate la jumatatea distantei dintre Botosani si Suceava, dar care nu au fost incluse in zona metropolitana a municipiului botosenean, mai scrie Obiectiv de Suceava.
Tren metropolitan de mare viteza, stadion comun, sectie universitara la Botosani – printre ideile de proiect
Potrivit publicatiilor locale, autoritatile locale au inaintat deja o serie de idei de proiecte comune printre care se numara programe de reabilitare termica a blocurilor de locuinte; extinderea si modernizarea transportului public in comun urban; dezvoltarea retelei de inchiriere a bicicletelor si pistelor pentru biciclisti si chiar un tren metropolitan intre Suceava si Botosani.
„Un proiect european care cred eu ca este realist ar fi un tren usor, metropolitan, de mare viteza intre Botosani si Suceava care ar rezolva o parte din problemele circulatiei fortei de munca. Practic ar permite acea naveta a fortei de munca calificata intre Botosani si Suceava si a studentilor din Botosani care vor studia in centrul universitar Suceava, asta e alta zona. Ar fi mult mai usor si totodata mai sigur pentru ei sa se urce in tren in Botosani si sa coboare in Suceava in 15 minute”, a declarat primarul din Botosani, Ovidiu Portariuc, potrivit InfoBt.ro
Presedintele CJ Suceava, Catalin Nechifor, a precizat ca sunt demersuri si in ceea ce priveste finantarea reabilitarii DN 29 Suceava ” Botosani si a avansat ideea ca intre cele doua municipii sa fie construit un stadion de mari dimensiuni si sa fie infiintata la Botosani o sectie externa a Universitatii „Stefan cel Mare” Suceava, noteaza Obiectiv de Suceava.
Conform draftului de proiect convenit de autoritati, promovate ar putea fi si proiectele privind realizarea centurii rutiere II de ocolire a municipiului Suceava spre Botosani, constructia unei salii de sport polivalente; reabilitarea si modernizarea Garii Itcani din Suceava si cel de construire a campusului universitar Suceava II.
„Sunt proiecte indraznete, insa au sanse de realizare”, a incheiat primarul municipiului Suceava, Ion Lungu.
Ideile de proiecte avansate pentru zona de dezvoltare Botosani – Suceava:
tren metropolitan de mare viteza
reabilitarea DN 29
construirea centurii rutiere II de ocolire a municipiului Suceava spre Botosani
stadion de mari dimensiuni intre cele doua orase
o sala polivalenta de sport
sectie la Botosani a universitatii Suceava, campusul universitar Suceava II
programe de reabilitare termica a blocurilor
dezvoltarea retelei de inchieriere a bicicletelor ‘/ piste pentru biciclisti
dezvoltarea transportului in comun