Sustine brandurile locale folosind Cardul Comunitatii

Miercuri, 4 noiembrie, a.c., începând cu ora 10.00, în sala “B. P. Hașdeu” a Bibliotecii Centrale Universitare„”Mihai Eminescu”, 10 antreprenori locali au demarat cel mai amplu program de sprijinire a economiei locale, în Iași. Ieșenii vor primi reduceri din partea antreprenorilor parteneri în programul Cardul Comunității și pentru fiecare achiziție, antreprenorii vor face o donație modică în numele lor, configurând un Fond Comunitar.

Prin acest Fond, ieșenii și ONG-urile din Iași vor putea să obțină finanțare pentru proiecte care să ridice calitatea vieții urbane. Fondul este administrat de
Fundația Comunitară Iași, care va facilita procesul de selecție a proiectelor și va superviza implementarea lor. În momentul configurării fondului, ieșenii care au folosit Cardul Comunității vor putea hotărî, prin vot, alături de antreprenorii din program, ce proiecte vor fi finanțate prin donațiile făcute în numele lor.

Programul Cardul Comunității își propune să sprijine economia locală și să dezvolte cultura antreprenorială în Iași. Cele mai prospere orașe, la momentul
actual, numite „orașe smart” sau „orașe deștepte” se bazează pe Educație și Talent, Dezvoltare Tehnologică și Cultură Antreprenorială. Iașul reprezintă un
bazin de talent care rămâne neexploatat, în lipsa unei culturi antreprenoriale.

În dezbaterea despre economia locală cu care demarează programul Cardul Comunității, antreprenorii parteneri atrag atenția asupra costurilor ascunse
care afectează orașele ce neglijează producția locală. Iustinian Cozma-Rusu, catalizatorul lanțului de magazine ”La Băcănie” explică mecanismele prin care hipermarketurile din cartiere afectează dezvoltarea comunităților în mijlocul cărora pătrund și conduc, în timp, la sărăcirea zonelor din oraș în care sunt amplasate. Acestea ar dezechilibra economic cartierele în care se află, arată Iustinian Cozma-Rusu, motiv pentru care, în spațiul occidental, hipermarketurile
sunt amplasate la periferia orașelor.

Nicoleta Hrițcu, antreprenoarea care a deschis patiseria cu produse tradiționale ”Cuptorul Moldovencei” crede că antreprenoriatul local, în Iași, se află pe o pantă ascendentă, dar comunitatea nu este încă conștientă de impactul pe care îl are atunci când merge la cumpărături.„Eu folosesc doar produse locale, de la producători locali. De fiecare dată când dai un bănuț unui producător local, banii aceia ajung la o familie de lângă tine. Aș fi dispusă să mergem împreună, noi, antreprenorii din Iași, chiar cu pancarte, pentru două ore, într-o zi, în curtea unui hipermarket. Atât aș scrie: «Gândește-te de două ori unde lași banii». Nu sunt împotriva lor și știu că avem cu toții loc sub soare, dar trebuie să avem grijă la economia locală!”, explică Nicoleta Hrițcu.

Din program fac parte lanțul de magazine de cartier „La Băcănie”, cafenelele CTS Corner, Teo’s Cafe, Retro Cafe și Mignon, alături de patiseria Cuptorul
Moldovencei, cofetăriile Frișcot și Cake Expert, localul Corner Bar Sports & Grill și restaurantul Traian. Antreprenorii din program oferă reduceri între 3 și
10% ieșenilor care folosesc Cardul Comunității.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

ARTICOL PRECEDENT

Mesaj catre tinerii ambitiosi:Londra, Paris, Munchen, Berlin, Amsterdam va cheama… cu salarii bine-platite!

URMĂTORUL ARTICOL

Carla Tompea, director interimar de Programe la TVR

Ultimele știri de la Social

Scandal la UAIC Iasi

Conducerea celei mai prestigioase institutii de invatamant superior din Iasi a luat o decizie radicala in