Cu ocazia Paştelui, românii le cumpără celor dragi mai ales dulciuri, vin şi cafea (60%), dar şi articole de îmbrăcăminte (39%) sau accesorii vestimentare – eşarfe, genţi, curele (34%), potrivit unui studiu recent realizat de MEDNET Marketing Research Center.
Alte cadouri preferate de români în această perioadă specială sunt accesoriile pentru masa de Paşte – pahare, faţă de masă, serveţele (23%), încălţămintea (20%) sau bijuteriile (7%).
Nu lipsesc din lista cadourilor nici BANII cash – 7% dintre românii apelează la această metodă „sigură” de a le face o bucurie persoanelor apropiate.
Un cadou mult mai inspirat constă în jucăriile pentru cei mici (doar 4% dintre români au această idee). Românii mai cumpără, de asemenea, cărţi, CD-uri sau Mp3 player.
Cu ocazia Paștelui, aproape 70% dintre persoanele intervievate, din mediul urban, au declarat că intenționează să cumpere cadouri celor dragi.
Principalul „beneficiar” al acestor cadouri este persoana iubită (soțul/soția sau iubitul/iubita), peste 60% dintre respondenți oferind „perechii lor” daruri de Paște.
Potrivit studiului MEDNET Marketing Research Center, mai mult de jumătate dintre aceștia au declarat că vor oferi cadouri atât părinților (58,4%), cât și copiilor/nepoților (57,7%). Atunci când ne referim la familiile cu copii, principalul „beneficiar” al cadourilor de Paște devine copilul.
Comparativ cu anul trecut, bugetul mediu alocat sărbătoririi Paștelui nu a crescut semnificativ din punct de vedere statistic, suma medie situându-se în jurul valorii de 359 lei în 2014, față de 358 lei în 2013.
Studiul a fost realizat online, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional – urban, în perioada 4 – 8 aprilie 2014. Au fost intervievate 663 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 55 ani.