Un nou pericol ii pandeste pe soferii iesenii. Pe lânga gropile din asfalt sau lucrarile nesemnalizate, vigilenta lor este testata si de semne de circulatie ascunse dupa copaci si semafoare pe care nu le pot vedea din cauza stâlpilor. Conducatorii auto sunt nevoiti sa stea cu ochii in patru si sa mearga cu viteza redusa, ca sa nu fie implicati intr-un accident rutier. „Cand esti la volan trebuie sa fii atent la tot din jurul tau, sa ai ochi si in ceafa, cum s-ar zice, iar acum sa ai o noua grija, un nou lucru de care sa te feresti, e prea de tot”, este de parere un taximetrist. Potrivit Codului Rutier, orice semafor sau indicator auto trebuie sa fie vizibil de la 50 de metri. In realitate, majoritatea indicatoarelor de pe strazile laturalnice din cartiere sunt „mascate” de copaci. In cartierul Dacia, de exemplu, majoritatea indicatoarelor „Stop”, ce obliga conducatorii auto sa opreasca masina in punctul de vizibilitate maxima din imediata apropiere, sunt instalate pe copaci. Acestia au infrunzit, iar indicatoarele sunt vizibile in ultimul moment, de la o distanta de doi metri, timp insuficient de multe ori pentru ca un sofer sa opreasca in conditii de siguranta.
Accident din cauza indicatorului mascat
Mai rau este atunci cand soferii nu zaresc indicatorul nici in ultimul moment. S-a intamplat chiar la sfarsitul saptamanii trecute, atunci cand soferul unui autoturism a provocat un accident rutier in cartierul Nicolina, la intersectia strazilor Impacarii cu Salciilor. Barbatul nu a vazut la timp indicatorul rutier „Stop”. Acesta a lovit un autoturism care circula regulamentar, iar impactul a fost atat pe violent, incat masina care avea prioritate a fost aruncata intr-un stalp. O persoana a fost ranita si a ajuns la Spitalul „Sf. Spiridon”. „Nu am vazut semnul «Stop» din cauza copacului si am lovit cealalta masina frontal. Copacul trebuie taiat, eu sunt vinovat ca nu am vazut semnul, dar copacul trebuia sa fie macar curatat”, a declarat Lucian Ionescu, soferul vinovat de producerea accidentului rutier. Nu e singura intersectie in care vizibilitatea indicatoarelor rutiere este redusa din cauza copacilor, ci din contra, pe toate strazile din cartier se intalneste aceasta problema. Un alt exemplu este bulevardul Nicolae Iorga, intens circulat. Indicatoarele rutiere sunt instalate pe stalpi, insa sunt vizibile abia atunci cand ajungi la o distanta de 5 metri de ele, din cauza copacilor plantati langa stalpi.
Primaria nu poate opri crengile sa creasca
Responsabili de toaletarea copacilor si asigurarea vizibilitatii indicatoarelor rutiere sunt angajatii din primarie. Conducerea municipalitatii sustine ca aceasta problema se afla deja in atentia lor. Cu toate acestea, nu s-au luat masuri nici macar in zona in care a avut loc accidentul rutier de la sfarsitul saptamanii trecute, desi o persoana a ajuns la spital din cauza neglijentei soferului si a administratorului drumului. „Avem deja echipe care se ocupa de remedierea acestor probleme. Cand ne sunt aduse la cunostinta astfel de chestiuni, incercam sa le rezolvam rapid si punctual. Sunt intr-adevar unele situatii neplacute, dar nu este vorba de vegetatie crescuta vertical, care acopera semnalistica rutiera. Natura isi urmeaza cursul, nu putem opri crengile sa creasca. Ultimele interventii pe astfel de probleme le-am avut in zona Ciurchi in Tatarasi”, a declarat viceprimarul Mihai Chirica.
Conducatorii auto sunt nevoiti sa stea cu ochii in patru si sa mearga cu viteza redusa, ca sa nu fie implicati intr-un accident rutier.
Conducatorii auto sunt nevoiti sa stea cu ochii in patru si sa mearga cu viteza redusa, ca sa nu fie implicati intr-un accident rutier.
„Cand esti la volan trebuie sa fii atent la tot din jurul tau, sa ai ochi si in ceafa, cum s-ar zice, iar acum sa ai o noua grija, un nou lucru de care sa te feresti, e prea de tot”, este de parere un taximetrist. Potrivit Codului Rutier, orice semafor sau indicator auto trebuie sa fie vizibil de la 50 de metri. In realitate, majoritatea indicatoarelor de pe strazile laturalnice din cartiere sunt „mascate” de copaci. In cartierul Dacia, de exemplu, majoritatea indicatoarelor „Stop”, ce obliga conducatorii auto sa opreasca masina in punctul de vizibilitate maxima din imediata apropiere, sunt instalate pe copaci. Acestia au infrunzit, iar indicatoarele sunt vizibile in ultimul moment, de la o distanta de doi metri, timp insuficient de multe ori pentru ca un sofer sa opreasca in conditii de siguranta.
Accident din cauza indicatorului mascat
Mai rau este atunci cand soferii nu zaresc indicatorul nici in ultimul moment. S-a intamplat chiar la sfarsitul saptamanii trecute, atunci cand soferul unui autoturism a provocat un accident rutier in cartierul Nicolina, la intersectia strazilor Impacarii cu Salciilor. Barbatul nu a vazut la timp indicatorul rutier „Stop”. Acesta a lovit un autoturism care circula regulamentar, iar impactul a fost atat pe violent, incat masina care avea prioritate a fost aruncata intr-un stalp. O persoana a fost ranita si a ajuns la Spitalul „Sf. Spiridon”. „Nu am vazut semnul «Stop» din cauza copacului si am lovit cealalta masina frontal. Copacul trebuie taiat, eu sunt vinovat ca nu am vazut semnul, dar copacul trebuia sa fie macar curatat”, a declarat Lucian Ionescu, soferul vinovat de producerea accidentului rutier. Nu e singura intersectie in care vizibilitatea indicatoarelor rutiere este redusa din cauza copacilor, ci din contra, pe toate strazile din cartier se intalneste aceasta problema. Un alt exemplu este bulevardul Nicolae Iorga, intens circulat. Indicatoarele rutiere sunt instalate pe stalpi, insa sunt vizibile abia atunci cand ajungi la o distanta de 5 metri de ele, din cauza copacilor plantati langa stalpi.
Primaria nu poate opri crengile sa creasca
Responsabili de toaletarea copacilor si asigurarea vizibilitatii indicatoarelor rutiere sunt angajatii din primarie. Conducerea municipalitatii sustine ca aceasta problema se afla deja in atentia lor. Cu toate acestea, nu s-au luat masuri nici macar in zona in care a avut loc accidentul rutier de la sfarsitul saptamanii trecute, desi o persoana a ajuns la spital din cauza neglijentei soferului si a administratorului drumului. „Avem deja echipe care se ocupa de remedierea acestor probleme. Cand ne sunt aduse la cunostinta astfel de chestiuni, incercam sa le rezolvam rapid si punctual. Sunt intr-adevar unele situatii neplacute, dar nu este vorba de vegetatie crescuta vertical, care acopera semnalistica rutiera. Natura isi urmeaza cursul, nu putem opri crengile sa creasca. Ultimele interventii pe astfel de probleme le-am avut in zona Ciurchi in Tatarasi”, a declarat viceprimarul Mihai Chirica.