In anul 2012, Argo Real Estate Opportunities Fund (ARGO), unul dintre cei mai mari proprietari de parcuri de retail și centre comerciale din Romania, a incheiat peste 100 de contracte de inchiriere pentru spatiile sale comerciale
In anul 2012, Argo Real Estate Opportunities Fund (ARGO), unul dintre cei mai mari proprietari de parcuri de retail și centre comerciale din Romania, a incheiat peste 100 de contracte de inchiriere pentru spatiile sale comerciale, atat de reinnoire a unor angajamente deja existente, cat si noi acorduri cu retaileri care s-au extins sau care au deschis noi magazine in parcurile comerciale detinute de ARGO; suprafata aferenta contractelor noi sau reinnoite anul trecut reprezinta cca 5% din totalul suprafetei inchiriabile aflata in proprietatea fondului in Romania, restul suprafetei ramanand cu chiriasii existenti. In Romania, ARGO detine patru parcuri de retail, cumuland o suprafata totala inchiriabila de 271.000 mp.
„Intre retailerii care au deschis anul trecut noi magazine in parcurile comerciale ARGO s-au aflat atat branduri de renume (H&M, Natürlich, Zoomania si Librariile Alexandria), cat si retaileri mai mici, dar apreciati in comunitatile locale si care ofera produse competitive pe segmentele lor. Fata de anii anteriori, 2012 a marcat o oarecare stabilizare in ceea ce priveste chiriile: per ansamblul centrelor noastre, mediile de preturi pe diferite categorii de spatii nu au mai cunoscut oscilatii precum cele din 2010 sau 2011„, a aratat Graham Kilbane, COO ARGO.
Dintre contractele de inchiriere incheiate anul trecut de ARGO, 67% (ca numar) au implicat deschiderea unor noi magazine sau extinderea unor spatii, in timp ce 33% dintre acestea au presupus reinnoirea angajamentelor anterioare. Retailerii care in 2012 au deschis noi magazine in spatiile comerciale ARGO sunt in principal din fashion (57% dintre contractele noi), urmati de cei din industria de mobilier si decoratiuni (17%), zona de food court (9%) etc.
Din totalul contractelor convenite anul trecut, ca suprafata, brandurile de larg renume au contractat in centrele ARGO cca 8.000 metri patrati, iar retailerii mici aproximativ 5.500 mp.
Piata de retail din Romania trece printr-o perioada de revitalizare; de la inceputul lui 2013 si pana in prezent, adica in circa o luna -daca excludem primele zile de inceput de an- au fost inaugurate minim 15 supermarketuri si hypermarket-uri apartinand marilor retele, atat in Bucuresti, cat si in diferite alte localitati din tara. De asemenea, retaileri de notorietate din alte domenii- mobila si decoratiuni, fashion etc- si-au anuntat deja intentia de a deschide noi locatii, lucru aflat in stransa legatura cu dezvoltarea parcurilor de retail si a mall-urilor. „Acest inceput de an promitator pentru retail vine in continuarea rezultatelor satisfacatoare din 2012, cand volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete) a crescut fata de anul 2011, atat ca serie bruta (cu 2,9%) cat si ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate (cu 3,3%), dupa cum a anuntat Institutul National de Statistica zilele trecute. Astfel, cred ca putem spune ca „ce era mai greu a trecut” in retail, desigur, cu conditia de a nu aparea diferite surprize negative economice sau politice, pe plan local sau international”, a precizat Graham Kilbane.