Lucrările de modernizare a unei porţiuni de 11 kilometri din centura Bucureşti ar putea începe în primul trimestru din acest an, au declarat pentru gândul reprezentanţi ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR).
Tronsonul care va fi reabilitat este situat între DN 2 (zona Voluntari) şi Autostrada Soarelui.
„Joi a fost avizat proiectul tehnic în comisia tehnico-economică a CNADNR. Contractul este în grafic. Estimăm că exproprierile vor merge repede, există HG de achiziţii de terenuri. Dacă totul va decurge bine, lucrările ar putea începe în primul trimestru din acest an”, au declarat pentru gândul reprezentanţii CNADNR.
Contractul „Întocmirea fazelor de proiectare Proiect Tehnic şi Detalii de Executie, asistenţa tehnică şi execuţie lucrări pentru obiectivul de investiţii modernizarea centurii rutiere a Municipiului Bucureşti între A1-DN 7 şi DN 2-A2, Lot 2: Sector DN2 (km 12+300) – A2 (km 23+750)” a fost atribuit anul trecut, prin licitaţie deschisă, asocierii Tehnologica Radion – Consitrans – Pro Cons XXI.
Preţ de 3,9 milioane euro per kilometru modernizat
Valoarea totală a contractului este de circa 190 milioane de lei, fără TVA (43 milioane de euro). Ceea ce înseamnă că preţul pentru un kilometru modernizat va fi de 3,9 milioane euro.
Finanţarea este asigurată prin fonduri de la bugetul de stat.
Contractul prevede o perioadă de 90 de zile pentru proiectare, 450 de zile pentru execuţie şi o garanţie de 48 de luni.
Contractul de proiectare, asistenţă tehnică şi execuţie a lucrărilor de modernizare a centurii Capitalei pe un sector de 11 kilometri a fost unul dintre cele mai mari contracte semnate anul trecut de Compania Naţională de Autostrăzi.
Alexandru Măroiu, manager de proiect în cadrul Pro Cons XXI, a spus pentru gândul că CNADNR şi-a dat avizul pentru soluţia tehnică propusă de proiectant, şi urmează realizarea unei evaluări financiare, următoarele etape vizând obţinerea mai multor avize.
Ultima etapă înainte de demararea lucrărilor o reprezintă obţinerea autorizaţiei de construcţie.
„Era un zvon că se doreşte scurtarea perioadei de execuţie, care era stabilită iniţial la 450 de zile. Se doreşte să se grăbească procedurile, astfel încât execuţia lucrărilor să dureze mai puţin, eventual să se termine la sfârşitul acestui an”, au declarat pentru gândul reprezentanţi ai asocierii.
Cine sunt constructorii
Compania Tehnologica Radion, controlată de Theodor Berna, unul dintre cei mai discreţi oameni de afaceri din industria construcţiilor, a fost „abonată” de-a lungul timpului la contracte cu statul. Ziarul Financiar a scris că Tehnologica Radion a obţinut în 2009 şi 2010 contracte de achiziţii publice de 386 de milioane de euro.
Numele firmei Tehnologica a apărut anul trecut în stenogramele discuţiilor dintre Sorin Blejnar, fostul şef al ANAF, şi preşedintele Traian Băsescu.
În 2011, Tehnologica Radion a avut afaceri de aproape 138 de milioane de euro şi un profit net de 5,5 milioane de euro.
Firma Consitrans este controlată de familia Hanganu, iar Pro Cons XXI de către Florentina Corina Bonciog, potrivit Ziarului Financiar.
Centura rutieră a Capitalei
Bucureştiul nu are o centură rutieră care să îl înconjoare. Doar partea de nord a centurii Capitalei, care are aproximativ 20 de kilometri – între DN 7 – Chitila şi DN 2 – Voluntari – a fost finalizată.
Lucrările de modernizare a părţii de sud a centurii Bucureştiului, între Autostrada Soarelui şi autostrada Bucureşti-Piteşti, nu sunt terminate.
La sfârşitul anului trecut, CNADNR a anunţat că Centura de sud a Bucureştiului, care va avea regim de autostradă, ar urma să aibă o lungime de 48 de kilometri, iar autorităţile speră să o realizeze în regim de concesiune. În plus, şoferii care vor circula pe Autostrada Centura de sud a Bucureştiului, precum şi pe autostrăzile Bucureşti-Piteşti şi Bucureşti-Constanţa, vor trebui să plătească o taxă de utilizare. Centura de sud ar trebui să facă parte dintr-un inel de autostradă în jurul Capitalei, cu o lungime totală de aproape 100 kilometri. Un proiect mai vechi al centurii Capitalei a fost estimat de CNADNR la o valoare de 2,3 miliarde de lei (circa 520 milioane euro).
Lucrările de modernizare a unei porţiuni de 11 kilometri din centura Bucureşti ar putea începe în primul trimestru din acest an
Lucrările de modernizare a unei porţiuni de 11 kilometri din centura Bucureşti ar putea începe în primul trimestru din acest an, au declarat pentru gândul reprezentanţi ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR).
Tronsonul care va fi reabilitat este situat între DN 2 (zona Voluntari) şi Autostrada Soarelui.
„Joi a fost avizat proiectul tehnic în comisia tehnico-economică a CNADNR. Contractul este în grafic. Estimăm că exproprierile vor merge repede, există HG de achiziţii de terenuri. Dacă totul va decurge bine, lucrările ar putea începe în primul trimestru din acest an”, au declarat pentru gândul reprezentanţii CNADNR.
Contractul „Întocmirea fazelor de proiectare Proiect Tehnic şi Detalii de Executie, asistenţa tehnică şi execuţie lucrări pentru obiectivul de investiţii modernizarea centurii rutiere a Municipiului Bucureşti între A1-DN 7 şi DN 2-A2, Lot 2: Sector DN2 (km 12+300) – A2 (km 23+750)” a fost atribuit anul trecut, prin licitaţie deschisă, asocierii Tehnologica Radion – Consitrans – Pro Cons XXI.
Preţ de 3,9 milioane euro per kilometru modernizat
Valoarea totală a contractului este de circa 190 milioane de lei, fără TVA (43 milioane de euro). Ceea ce înseamnă că preţul pentru un kilometru modernizat va fi de 3,9 milioane euro.
Finanţarea este asigurată prin fonduri de la bugetul de stat.
Contractul prevede o perioadă de 90 de zile pentru proiectare, 450 de zile pentru execuţie şi o garanţie de 48 de luni.
Contractul de proiectare, asistenţă tehnică şi execuţie a lucrărilor de modernizare a centurii Capitalei pe un sector de 11 kilometri a fost unul dintre cele mai mari contracte semnate anul trecut de Compania Naţională de Autostrăzi.Alexandru Măroiu, manager de proiect în cadrul Pro Cons XXI, a spus pentru gândul că CNADNR şi-a dat avizul pentru soluţia tehnică propusă de proiectant, şi urmează realizarea unei evaluări financiare, următoarele etape vizând obţinerea mai multor avize.
Ultima etapă înainte de demararea lucrărilor o reprezintă obţinerea autorizaţiei de construcţie.
„Era un zvon că se doreşte scurtarea perioadei de execuţie, care era stabilită iniţial la 450 de zile. Se doreşte să se grăbească procedurile, astfel încât execuţia lucrărilor să dureze mai puţin, eventual să se termine la sfârşitul acestui an”, au declarat pentru gândul reprezentanţi ai asocierii.
Cine sunt constructorii
Compania Tehnologica Radion, controlată de Theodor Berna, unul dintre cei mai discreţi oameni de afaceri din industria construcţiilor, a fost „abonată” de-a lungul timpului la contracte cu statul. Ziarul Financiar a scris că Tehnologica Radion a obţinut în 2009 şi 2010 contracte de achiziţii publice de 386 de milioane de euro.
Numele firmei Tehnologica a apărut anul trecut în stenogramele discuţiilor dintre Sorin Blejnar, fostul şef al ANAF, şi preşedintele Traian Băsescu.
În 2011, Tehnologica Radion a avut afaceri de aproape 138 de milioane de euro şi un profit net de 5,5 milioane de euro.
Firma Consitrans este controlată de familia Hanganu, iar Pro Cons XXI de către Florentina Corina Bonciog, potrivit Ziarului Financiar.
Centura rutieră a Capitalei
Bucureştiul nu are o centură rutieră care să îl înconjoare. Doar partea de nord a centurii Capitalei, care are aproximativ 20 de kilometri – între DN 7 – Chitila şi DN 2 – Voluntari – a fost finalizată.Lucrările de modernizare a părţii de sud a centurii Bucureştiului, între Autostrada Soarelui şi autostrada Bucureşti-Piteşti, nu sunt terminate.La sfârşitul anului trecut, CNADNR a anunţat că Centura de sud a Bucureştiului, care va avea regim de autostradă, ar urma să aibă o lungime de 48 de kilometri, iar autorităţile speră să o realizeze în regim de concesiune. În plus, şoferii care vor circula pe Autostrada Centura de sud a Bucureştiului, precum şi pe autostrăzile Bucureşti-Piteşti şi Bucureşti-Constanţa, vor trebui să plătească o taxă de utilizare. Centura de sud ar trebui să facă parte dintr-un inel de autostradă în jurul Capitalei, cu o lungime totală de aproape 100 kilometri. Un proiect mai vechi al centurii Capitalei a fost estimat de CNADNR la o valoare de 2,3 miliarde de lei (circa 520 milioane euro).