Vorbitorii de germană, portugheză sau limbi central-europene sunt angajaţi pe poziţii de entry-level cu salarii lunare cuprinse între 850–1.200 euro brut, spun oficialii CGS.
Vorbitorii de germană, poloneză, cehă, olandeză şi suedeză sunt foarte greu de găsit de către recrutorii din industria de call center din România, pentru că angajatorii impun criterii de eligibilitate foarte stricte: candidaţii ideali trebuie să vorbească fluent una dintre aceste limbi străine şi trebuie să mai aibă şi aptitudini tehnice.
„Salariile acordate angajaţilor care cunosc limbile străine menţionate anterior ajung la acele niveluri în primul rând întrucât vorbitorii respectivi sunt greu de găsit pe piaţa muncii, iar noi avem cereri pe aceste segmente din partea companiilor-clienți pentru care furnizăm serviciile de outsourcing. În plus, în general solicităm aceloraşi angajaţi inclusiv dezvoltarea unui anumit set de competenţe suplimentare (cel mai adesea tehnice), pe baza trainingurilor susţinute în firmă împreună cu companiile beneficiare; desigur că ajungem astfel la un profil de angajat care trebuie retribuit pe măsură”, a explicat Vladimir Sterescu, country manager al CGS în România.
Cele mai multe posturi ofertate de call centerele din România vizează vorbitorii de română, engleză, franceză, germană şi italiană.
„Pentru proiectele pe limba română, unde nu sunt solicitate competenţe tehnice avansate, salariile din call centere se situează în jurul salariului mediu pe economie și conform performanţelor fiecărui angajat, veniturile cresc adesea cu 20-30%, în funcţie de bonificaţii. În ceea ce priveşte limba engleză, media salarială se situează între 450 – 750 euro brut pe lună, în funcţie de proiect, tipul de call center, competenţele tehnice ale angajatului”, a mai spus Vladimir Sterescu.
În multe firme, la salarii se adăugă bonusuri de performanţă, premii, tichete de masă. Astfel, vorbitorii de limbi de circulaţie europeană ajung în primul an de muncă la venituri situate între 600 – 850 de euro brut, a adăugat Vladimir Sterescu.
În ultimul an, veniturile variabile acordate angajaţilor din industria de call center (adică bonusurile de performanţă, primele, premiile şi alte stimulente non-financiare) au crescut faţă de anul precedent, arată analiza realizată e CGS.
„Este o evoluţie firească, încurajată de creşterea generală a competitivităţii în această industrie. Avem în faţă provocări consistente pentru anii viitori, în condiţiile în care mediul economic va continua să impulsioneze necesitatea unei cât mai mari eficientizări a fiecărei companii, iar outsourcingul reprezintă o soluţie în acest sens. Componenta profesională câştigă deci o amploare din ce în ce mai mare, aşa încât, în măsura în care tinerii se vor orienta spre studii şi calificări care au şi vor avea cerere pe piaţa muncii, se va genera o situaţie „câştigătoare” pentru toată lumea, iar cifrele şomajului în rândul generaţiei tinere din România vor putea să scadă consistent de la nivelul ameninţător din prezent”, este de părere Vladimir Sterescu.
economica.net